۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دوخت ۷ هزار لباس شیرخوارگان و چادر حضرت رقیه(س) برای محرم
کد خبر: ۳۳۷۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳۱ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس اوقاف شهرستان قزوین خبرداد

دوخت ۷ هزار لباس شیرخوارگان و چادر حضرت رقیه(س) برای محرم

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین گفت: هفت هزار لباس شیرخوارگان و چادر حضرت رقیه(س)برای ایام محرم در قزوین دوخت می‌شود.

دوخت ۷ هزار لباس شیرخوارگان و چادر حضرت رقیه(س) برای محرم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛  كارگاه دوخت لباس لباس شیرخوارگان و چادر حضرت رقیه(س) روز گذشته با حضور جمعي از مسئولان و دوستداران اهل بيت (ع) در حسينيه امامزاده حسين قزوين افتتاح شد.
 
حجت الاسلام مرتضی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: يكي از برنامه‌هايي كه هر ساله در آستان مقدس امامزاده حسين (ع) و در آستانه ماه محرم اجرا مي‌شود، برگزاري كارگاه دوخت لباس شيرخوارگان حسيني با نام حضرت علي اصغر (ع) و چادرهاي متبرك به نام حضرت رقيه (س) است.
 
وی افزود: کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از سال ۹۰ کار خود را آغاز کرده، هرساله با نزدیک شدن به ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان به دوخت چادر و لباس متبرک اقدام می‌کند.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین ابراز کرد: امسال 30خیاط زن به همراه برشکار پارچه و خطاط نستعلیق در امامزاده حسین (ع) گردهم آمده اند و با ایجاد یک فضای معنوی قرار است که تا ۱۴ شهریور سال جاری به مدت ۱۵روز كار دوخت و بسته بندي اين لباس‌ها را انجام مي‌دهند.
 
وی تامین مالی برای دوخت لباس‌های متبرک را از محل نذورات مردم عنوان کرد و گفت: این لباس‌ها بخشی برای مراسم سوم و بخشی دیگر برای اولین جمعه محرم برای شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شوند.
 
کریمی ادامه داد : لباس‌هايي كه در اين كارگاه دوخته مي‌شود در همايش شيرخوارگان حسيني و همچنين در بيمارستان‌ها و زندان‌ها توزيع مي‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین عنوان کرد: این نوع مراسم با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی به ارتقای سطح دانش و بینش اسلام منجر شده و باید همواره برای تقویت آنها اقدام شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان