۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مرکز مطالعات "زن و خانواده، زندگی برتر" در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۰۶۳ نویسنده: دکتر فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۷ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان:

مرکز مطالعات "زن و خانواده، زندگی برتر" در قزوین راه‌اندازی می‌شود

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: با فراهم شدن مقدمات لازم امیدواریم به زودی شاهد آغاز فعالیت مرکز مطالعات زن و خانواده زندگی برتر در مجاورت یکی از امامزادگان شهر قزوین باشیم.

مرکز مطالعات "زن و خانواده، زندگی برتر" در قزوین راه‌اندازی می‌شود

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: چند سالی است که در کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان مشغول فعالیت هستیم و خوشبختانه این کارگروه در بین سایر کارگروه‌های تخصصی اقشار بسیج در هفت سال گذشته همواره رتبه‌های برتر را داشته است.

وی افزود: موضوعات متنوعی در کارگروه زن و خانواده مورد بحث قرار گرفته و طرح‌های مختلفی از جمله طرح آموزش اصول تربیت جنسی کودکان به مدیران مهدهای کودک و طرح آموزش و ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها اجرا شده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: بحث مربوط به کلیپ اسپورت و روشنگری در مورد کلیپ‌هایی که برای مراسم ازدواج ساخته می‌شوند، برای جلوگیری از انجام ازدواج‌های پرهزینه و ترویج سبک ازدواج آسان و همچنین ترویج تشکیل خانواده به روش سنتی و دور از تجمل یکی از برنامه‌های ما بود.

وی عنوان کرد: در ادامه بحث آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار گفت و در این راستا یک دوره تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج (PMC) و مشاوره پیش از ازدواج برگزار شد و 40نیرو در این زمینه آموزش دیدند که سال گذشته در اغلب پایگاه‌های بسیج استان در زمینه افزایش سطح آگاهی دختران 17 تا 19 سال فعالیت کردند.

محمدبیگی بیان کرد: به دنبال افزایش طلاق در جامعه و وجود جوانان در سن ازدواج و عدم تمایل آنها به تشکیل خانواده و مشکلاتی که امروزه در زندگی مشترک جوانان وجود دارد؛ به این نتیجه رسیدیم که نیازمند یک مرکز مطالعات زن و خانواده برای رصد، پیگیری و در واقع جستجوی آماری و همینطور برنامه‌ریزی در جهت کاهش آسیب‌های خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این قضیه هستیم.

والدین و جوانان بیش از هر چیز نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی هستند

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه اگر ما بخواهیم طرح‌های خود را در کارگروه زن و خانواده اجرایی کنیم نیازمند وجود یک مرکز مطالعات و مرکز مشاوره هستیم؛ لذا این طرح را نوشتیم و خوشبختانه در مجمع بسیج استان و مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین پذیرفته شد و در ادامه با مسئولان استان مطرح و قرار شد تا شهرداری قزوین ساختمانی برای اجرای این طرح در اختیار ما قرار دهند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین عنوان کرد: با فراهم شدن مقدمات لازم امیدواریم به زودی شاهد آغاز فعالیت مرکز مطالعات زن و خانواده، زندگی برتر در مجاورت یکی از امامزادگان شهر قزوین باشیم.

وی عنوان کرد: با افتتاح این مرکز در ابتدا رویکرد آموزشی و مطالعاتی خواهیم داشت؛ زیرا به این نتیجه رسیدیم که والدین و جوانان بیش از هر چیزی نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی هستند به ویژه آنکه ما دنبال مرکزی هستیم که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی فعالیت کند لذا روانشناسی به روش اسلامی را پیگیری می‌کنیم.

محمدبیگی تصریح کرد: این مرکز بیشتر آموزش محور خواهد بود و به دنبال آموزش مهارت‌های زندگی برای دختران و پسران برای موفقیت در زندگی آینده و در ازدواج آنها هستیم؛ همین طور در کارگروه تربیت کودک، کلاس‌هایی برای والدین برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: وجود این مرکز در قزوین می‌تواند خلأهای موجود را در ارتباط با کسانیکه به مراکز ویژه مشاوره اسلامی و آموزش مهارت‌های زندگی مراجعه می‌کنند؛ پرکند چراکه متاسفانه هم اکنون تعداد این مراکز در استان قزوین بسیار کم است و اگر هم وجود دارد به صورت پراکنده بوده و مجموع نیست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان