۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین علت انتخاب یک دهیار برای دو روستا چه بود؟/ حضور دهیار "رزجرد" در هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی تخلف است
کد خبر: ۳۳۶۸۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۹ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از حواشی حضور یک دهیار در ۲ روستا گزارش می‌دهد؛

علت انتخاب یک دهیار برای دو روستا چه بود؟/ حضور دهیار "رزجرد" در هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی تخلف است

مدیرکل امور روستایی قزوین گفت: حضور دهیار روستای رزجرد هم‌اکنون در جایگاه هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی دستیاران بخش مرکزی تخلف محسوب می‌شود که تذکراتی برای جلوگیری از این کار صورت گرفته‌است که در صورت عدم رعایت به عنوان تخلف پیگیری خواهد شد.

علت انتخاب یک دهیار برای دو روستا چه بود؟/ حضور دهیار "رزجرد" در هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی تخلف است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اخیرا انتقاداتی مبنی بر انتخاب یکی از دهیاران روستاهای شهرستان قزوین به عنوان سرپرست دهیاری روستای دیگری بدون نظر شورای روستا مطرح شده است. این انتقاد مربوط به دهیار روستای رزجرد شهرستان قزوین است که گفته می‌شود به واسطه برخی روابط و برخلاف قانون به عنوان سرپرست روستای نظام آباد معرفی شده است.

انتقاد مطرح شده دیگر مربوط به این موضوع است که دهیاری تمام وقت که حقوق کامل اداره کار می‌گیرد، نمی‌تواند مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی باشد که هم اکنون این دهیار جزو هیئت مدیره است که با حضور مستمر خود مشمول دریافت حق جلسه نیز می‌شود.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی انتخاب دهیار روستای رزجرد به عنوان سرپرست موقت نظام آباد اظهار کرد: جایگاه سرپرست در دهیاری روستاها یک شغل موقت محسوب می‌شود.

وی افزود: علت بکارگیری دهیار روستای رزجرد به عنوان سرپرست روستای دیگر وجود برخی اختلاف نظرها در میان شوراها و نداشتن وقت کافی این مسئولین است که بخشدار منطقه بنا به نظر خود از ظرفیت‌های موجود بطور موقت برای حل این مشکلات استفاده کرده‌است.

تخلف حضور دهیار در هیئت مدیره پیگیری می‌شود

مدیرکل امور روستایی قزوین ابراز کرد: بعداز به توافق رسیدن شورا در مدت زمان سه ماه برای سرپرستان مشکلات دهیاری این مناطق نیز برطرف خواهد شد، اما در صورت عدم توافق میان شوراهای این منطقه شوراها به عنوان متخلف شناخته و به سازمان برای ارجاع متخلفین معرفی خواهد شد.

وی اذعان کرد: قانونی در خصوص اینکه نباید نسبت فامیلی بین دهیار و رئیس شورا وجود داشته باشد، نداریم. زیرا تنها یک روستا برای شورا تعریف نشده‌است و در برخی مناطق چند روستا به یک شورا وابسته‌اند و محیط شورا بسیار کوچک است و فرد واجد شرایط باید معرفی شود که در این موارد محدودیت قانونی در این خصوص وجود ندارد.

این مسئول درباره‌ی تخلف دهیار روستای رزجرد که هم‌اکنون جزو هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی ابراز کرد: حضور دهیار روستای رزجرد هم‌اکنون در جایگاه هیئت مدیره‌ی شرکت تعاونی دستیاران بخش مرکزی تخلف محسوب می‌شود که تذکراتی برای جلوگیری از این کار صورت گرفته‌است که در صورت عدم رعایت به عنوان تخلف پیگیری خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: وجود برخی استثائات در این مباحث دلالت بر این مورد که هر شورایی بخواهد سرپرست باشد، نیست بلکه این موارد تنها در صورت تشخیص بخشدار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان