۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد فروش خودرو قیمت مناسب
کد خبر: ۳۳۶۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست پلیس فتا قزوین خبر داد:

کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد فروش خودرو قیمت مناسب

سرپرست پلیس فتا قزوین از یک مورد کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش خودرو ارزان قیمت خبر داد و گفت : ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد.

کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد فروش خودرو قیمت مناسب

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شخصی ضمن در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و ادعا کرد از وی مبلغ ۴۵ میلیون ریال از طریق سایت دیوار کلاهبرداری شده است، در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۴۵ میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریزکرده و پس از پرداخت پول با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.

سرپرست پلیس فتا استان قزوین یادآور شد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکید و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید وفروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

وی ادامه داد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.

سرپرست پلیس فتا استان قزوین از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان