۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سفرهای غیرضروری آفت ورزش ایران/ توریست‌هایی که جانشین ورزشکاران می‌شوند
کد خبر: ۳۳۴۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

سفرهای غیرضروری آفت ورزش ایران/ توریست‌هایی که جانشین ورزشکاران می‌شوند

فدراسیون تیراندازی ایران در حالی نام چند ورزشکار را به خاطر مسائل مالی از مسابقات جهانی خط زده که رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون به چین سفر کرده‌اند.

سفرهای غیرضروری آفت ورزش ایران/ توریست‌هایی که جانشین ورزشکاران می‌شوند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین، مسابقات جهانی تیراندازی به میزبانی چین از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که کاروان ورزشی ایران در تفنگ و تپانچه در این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تلاش خواهد کرد.

ملی‌پوشان تیراندازی ایران در حالی راهی چین شده‌اند که چند روز قبل از اعزام کادر فنی مجبور شدند به دلیل مشکلات مالی روی اسم چند بازیکن خط بکشند. تیم ملی تپانچه پسران به این رقابت‌ها اعزام نشد و از تیم ملی تفنگ هم امیرسیاوش ذوالفقاریان و فاطمه کرم‌زاده خط خوردند این در حالی است که تیم ملی اهداف پروازی با 10 ورزشکار راهی مسابقات جهانی امارات شد و نتیجه‌ای هم نگرفت.

* اعزام رئیس و نایب‌رئیس با چه توجیهی؟

فدراسیون تیراندازی در حالی اسم چند ورزشکار را خط زده که شنیده شده اکبر محمودی نایب‌رئیس فدراسیون که بازنشسته بوده و حالا حکم مشاور را دارد، همراه تیراندازان به چین رفته است. حضوری که هیچ دلیلی برای توجیه فنی و اقتصادی آن هم در این شرایط مالی فدراسیون‌ها ندارد. گفته شده وی به عنوان سرپرست به مسابقات اعزام شده در حالی که رضا حسنی‌خو عضو هیات رئیسه هم راهی مسابقات شده و جالب اینجاست که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی نیز به چین سفر کرده است.

فدراسیون تیراندازی که حالا به خاطر اعزام ورزشکاران اهداف پروازی تحت فشار است، مشخص نیست چگونه مشاور را راهی چین کرده اما به دلیل مشکلات مالی نتوانسته چند ورزشکار را برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات جهانی اعزام کند.

* سفرهای غیرضروری نفرات اضافی آفت ورزش ایران

وزارت ورزش بارها به فدراسیون‌ها اعلام کرده که آنها از سفرهای غیرضروری و اردوهای خارجی خودداری کنند اما مشخص نیست شورای برون‌مرزی نظارتی روی نفراتی که با فدراسیون‌ها به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند، دارد یا خیر؟

بارها شاهد بوده‌ایم در سفرهای مهم اروپایی و آمریکایی نمایندگان مجلس که عضو هیات رئیسه هستند مثل کبدی و یا نمایندگان وزارت ورزش مثل سفر تیراندازی با کمان به آمریکا همراه تیم‌های اعزامی بودند در حالی که به نظر می‌رسد در شرایط اقتصادی کشور، وزارت ورزش باید روی نفرات اعزامی تیم‌ها نظارت ویژه‌ای داشته باشد.

در خیلی از سفرهای ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی شاید حضور رئیس یک فدراسیون ضروری نباشد اما بارها شاهد بوده‌ایم برخی روسا از یک سفر هم نمی‌گذرند و این اتفاق بار مالی زیادی روی دوش فدراسیون دارد. علاوه بر هزینه ویزا، هتل و بلیت هواپیما، هزینه‌ای هم باید بابت حق ماموریت به نفرات اعزامی داده شود که همه اینها بار مالی زیادی خواهد بود.

انتهای پیام/1404

منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان