۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توریسم فرهنگی، راه حل حفظ فرهنگ‎های بومی
کد خبر: ۷۷۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین عنوان کرد

توریسم فرهنگی، راه حل حفظ فرهنگ‎های بومی

استاندار قزوین در نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی گفت: توریسم فرهنگی راه حل حفظ فرهنگ‌های بومی است.

توریسم فرهنگی، راه حل حفظ فرهنگ‎های بومی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی روزبه در نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ابراز کرد: امروزه سفر به یکی از نیازهای بشر مبدل شده است و به دلیل بالارفتن امکانات، رغبت افراد برای مسافرت افزایش یافته است.
وی افزود: استان قزوین به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف می‌تواند میزبان گردشگران خارجی به ویژه گردشگران آسیایی باشد.
استاندار قزوین تاکید کرد: به دلیل اشتراکات فرهنگی وهنری میان کشورهای آسیایی، به مدیران آسیایی توصیه می‌کنم که توریسم فرهنگی را ایجاد و تقویت کنند زیرا امروزه با هجمه سنگین فرهنگ غربی، برای تقویت فرهنگ‌های بومی و دینی می‌توان از این راه حل استفاده کرد.
وی یادآور شد: امروزه در نظام مدیریت شهری شرایط به گونه‌ای پیشرفته که ماشین بر انسان مقدم شده است و انسان بدون ماشین دیگر قابل تصور نیست و امکان زیست ندارد.
روزبه تاکید کرد: در طراحی شهرها انسان‌های بدون ماشین از امنیت و آسایش مناسب برخوردار نیستند و چنین تقدمی شرایط خوبی را فراهم نکرده است.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: اگر قرار است در مدیریت و طراحی شهری، انسان به عنوان محور قرار گیرد، باید در رویه موجود تجدید نظر شود تا برای انسان هویت مناسب شهری در نظر گرفته شود.
وی همچنین درباره اقتصاد شهری اظهار کرد: توجه به توانمندسازی ساکنین شهرها از مهم‌ترین موضوعات مربوط به اقتصاد شهری است و بایستی رویکرد به گونه‌ای باشد که شهروندان در حوزه اقتصاد نیز به اندازه کافی توانمندسازی شوند.
روزبه در پایان گفت: در این راستا مبارزه با فقر باید در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد تا همه شهروندان از مصادیق اقتصادی برخوردار باشند و فاصله طبقاتی روز به روز کاهش یابد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان