۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مردم رکن اصلی و پایه و اساس نظام هستند
کد خبر: ۴۱۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا:

مردم رکن اصلی و پایه و اساس نظام هستند

عباسپور گفت: انتخابات در كشور ما به صورت سالم و مطلوبي همواره برگزار شده است همه سازگارها به كارگرفته شده كه انتخاباتي سالم ، با نشاط داشته باشيم.

مردم رکن اصلی و پایه و اساس نظام هستند
به گزارش صبح قزوین، عباسپور رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا گفت: بحث شوراها يك بحث مورد توجه در نظام جمهوري اسلامي است كه 9 اصل اساسي6، 7، 12، 100، 101، 102، 103، 105 و 106 اصولی است كه توجه جدي به مسئله شوراها صورت گرفته و انتخابات تبلور اراده ملي و مظهر مردم سالاري ديني است و مردم پايه و اساس نظام هستند.
وی اظهار کرد: تجربه نشان داده است كه مردم در همه انتخابات حضور جدي و قاطعي داشته اند.
مردم استان ما همانند ساير استان ها هميشه حضوري پرشكوه داشته اند و این مصداقی براي حضور با شكوه مردم است.
حضور مردم مي تواند يك جواب به استكبار جهاني كه به دنبال محدود كردن ما هستند باشد.
وی افزود: مردم در جريان مصوبات مجلس هستند ما قبل از عيد در مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده ايم كساني كه سابقه عضویت در شورای روستا را دارند يك مقطع به حساب مي آيد و روستاهاي بالاي 200خانوار بايد مدرك ديپلم  و شهرها ی 20هزار نفر مدرك فوق ديپلم داشته باشند مجلس تصويب كرد كه با توجه به سابقه آنها در شوراي گذشته، استثناء  محسوب می شوند.
عباسپور در ادامه تاکید کرد: البته شوراي نگهبان اصلاحيه اي قرار داد و مجلس شوراي اسلامي در سه شنبه هفته گذشته مجددا به بررسي آن در جهت جلب رضايت شوراي نگهبان مصوباتي را داشت و براي اينكه اين قانون درهمين انتخابات قابل اجرا باشد مجدداً هئيت مركزي شوراي عالي نظارت انتخابات بر چهارمين دوره شهر و روستا در كشور به طور جدي با شوراي نگهبان رايزني كرد و مصوبات مجلس در شوراي نگهبان به تصويب رسيده است.
وی در خصوص مفهوم نظارت اظهار کرد: مردم پايه و اساس، ركن اصلی نظام هستند به واسطه همين انتخابات مردم مي توانند ايفاي نقش كنند.
و مصداق جمهوري بودن نظام معنا پيدا می كند.
انتخابات در كشور ما به صورت سالم و مطلوبي همواره برگزار شده است همه سازگارها به كارگرفته شده كه انتخاباتي سالم ، با نشاط داشته باشيم و هر چه به جلو حركت مي كنيم تجربيات بيشترشده و نقطه ضعف ها كمتر و قوت ها تقويت مي شود ولي براي اينكه واقعا مردم حق شان ضايع نشود و به درستي صيانت از آرای مردم صورت گيرد و منتخبين واقعي مردم در شوراها قرار گيرند .
نظارت دقيق صورت مي گيرد.
نظارت يعني در تمام فرايند برگزاري انتخابات پابه پاي عوامل اجرايي مراقب باشيم.
وی گفت: كساني كه قابليت و ظرفيت لازم را طبق قوانين و مقررات دارند مي توانند مسئوليت را بپذيرند و در انتخابات به عنوان كانديدا شركت كنند و در نظام مقدس جمهوري اسلامي مسئوليت پذيري داشته باشند.
ما و هئيت اجرايي در يك فضاي هم گرايي و تعامل فضايي آرام و با نشاط انتخابات را اجرا کنیم.
عباسپور در انتها افزود: سرنوشت اين انتخابات در شرايط تحريم و جنگ اقتصادي  باید پرشور  و نشاط باشد و دشمن در جنگ اقتصادي مي خواست يك نارضايتي عمومي را در كشور و شکافی بين عناصر حكومت و مردم ايجاد كند ولي مردم با حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن  شعار سال را تکمیل کردند.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان