۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان و زمان ثبت‌‌نام اعلام شد
کد خبر: ۴۰۵۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان و زمان ثبت‌‌نام اعلام شد

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به ثبت‌نام اسکان نوروزی از ۱۰ اسفند ۹۳ گفت:‌ در تلاش هستیم تا در ایام نوروز در ستادهای اسکان، خدمات با‌کیفیتی را به فرهنگیان ارائه کنیم.

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان و زمان ثبت‌‌نام اعلام شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمد فاضل در پاسخ به این پرسش «اسکان نوروزی فرهنگیان از چه تاریخی آغاز می‌شود» اظهار داشت: ثبت‌نام برای اسکان نوروزی فرهنگیان از تاریخ ۱۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت اسکان اقدام به رزرو کنند.
وی افزود: امسال تلاش کرده‌ایم تا در مراکز اسکان نوروزی کیفیت را افزایش دهیم و استان‌ها عملکرد خود در نوروز ۹۳ را بررسی کرده و با برطرف کردن کاستی‌ها و کمبودها برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان در ایام نوروز ۹۴ تلاش خواهند کرد.
در بخشنامه اسکان نوروزی فرهنگیان در سال ۹۴ نیز آمده است:‌ استفاده مطلوب از تمام ظرفیت‌ها از جمله مدارس مناسب، مراکز آموزشی، رفاهی،‌ مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه‌ها، اطلاع‌رسانی مناسب به منظور هدایت مهمانان به ستادهای اسکان، استفاده از سیستم پیامکی برای اطلاع‌رسانی و نظارت مستمر اعضای ستاد اسکان بر عملکرد پایگاه‌ها و مراکز اسکان مدنظر است.
** آغاز رزرو اینترنتی مراکز اسکان از ۱۰ اسفند سایت اسکان به منظور رزرو مراکز اسکان توسط فرهنگیان از تاریخ ۱۰ اسفند لغایت ۲۰ اسفند فعال است.
** وظایف ستاد اسکان استفاده از نرم‌افزار پذیرش اینترنتی در ستادهای اسکان.
انتخاب مدارس واجد شرایط و مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان، مراکز شبانه روزی، خوابگاه‌ها و سایر مراکز واجد شرایط وابسته به آموزش و پرورش حتی الامکان در نزدیکی مرکز شهر یا مراکز سیاحتی و زیارتی.
** ارائه شماره تلفن و آدرس‌های ستاد اسکان به شهرداری و مخابرات ارائه شماره تلفن و آدرس ستادهای اسکان به نواحی آموزش و پرورش،‌فرمانداری، شهرداری و اطلاعات مخابرات.
تهیه بروشورهای مناسب جهت معرفی مراکز تفریحی، سیاحتی و زیارتی شهرستان با هماهنگی نهادهای ذیربط.
هماهنگی با اماکنی نظیر درمانگاه، سینما،‌مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی و سایر مراکز گردشگری برای ارائه تسهیلات به فرهنگیان.
بازدید از مدارس تحت پوشش و برطرف کردن نقایص آنها قبل از شروع پذیرش،‌ در حین اسکان و پس از پایان آن.
** درجه بندی مدارس و نحوه پذیرش مهمانان مدارس تحت پوشش ستاد اسکان به ۴ دسته تقسیم می‌شوند.
مدارس گروه ویژه: مدارسی هستند که دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش است ( حمام و آشپزخانه مشترک) مدارس گروه الف:‌مدارسی هستند که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو،‌بالش، خنک کننده و گرمازا،‌یخچال و تلویزیون اختصاصی هستند و حمام و آشپزخانه مشترک است.
مدارس گروه ب: مدارسی هستند که دارای اتاق‌های مجهز به فرش،‌پتو،‌بالش، وسایل خنک کننده و گرمازا هستند.
یخچال،‌تلویزیون،‌حمام و آشپزخانه به صورت مشترک است.
مدارس گروه ج:‌مدارسی هستند که دارای اتاق‌های مجهز به فرش یا موکت و حتی الامکان پتو بوده و یخچال، اجاق گاز و تلویزیون مشترک است.
تعرفه مدارس با شرایط خاص از جمله نزدیکی به مراکز زیارتی و سیاحتی با تایید ستاد اسکان یک درجه بالاتر محاسبه می‌شود.
** نوع پذیرش مهمانان ستاد اسکان مکلف به سرویس دهی به فرهنگیان و خانواده درجه یک آنها یعنی پدر، مادر، همسر و فرزندان تحت تکفل آنان است.
اسکان بستگان درجه یک فرهنگیان با ارائه کارت شناسایی فرد فرهنگی یا حکم کارگزینی و شناسنامه حتی الامکان با حضور شخص فرهنگی امکان پذیر است.
درصورت وجود ظرفیت و عدم وجود متقاضی فرهنگی،‌ستادهای اسکان می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران غیرفرهنگی اقدام کنند.
** مدت زمان اسکان در مدارس ۳ روز است مدت زمان اسکان مهمانان در مدارس ۳ روز بوده و در صورت وجود ظرفیت با تایید پایگاه‌ها اسکان این مدت قابل تمدید است.
** پذیرش فرهنگیان در مراکز اسکان از ۲عصر ۲۸ اسفند۹۳ لغایت ۱۲ فروردین ۹۴ زمان پذیرش مسافران فرهنگی از عصر ۲۸ اسفند لغایت ۱۲ فروردین ۹۴ است.
** تعرفه اسکان کلاس‌های ویژه برای ۱ تا ۵ نفر هر شب ۲۵ هزار تومان.
کلاس‌های گروه الف ۲۲ هزار تومان.
گروه ب ۱۶ هزار تومان.
گروه ج ۱۲ هزار تومان و برپایی چادر در محل اسکان ۶ هزار تومان.
تعرفه مازاد بر ۵ نفر در هر کلاس به ازای هر نفر بالاتر از ۷ سال:‌کلاس‌های ویژه سه هزار و ۵۰۰ تومان.
کلاس‌های گروه الف سه هزار تومان.
کلاس‌های گروه ب دو هزار و ۵۰۰ تومان.
کلاس‌های گروه ج یک هزار و ۵۰۰ تومان.
تعرفه اسکان در مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان کلاس‌های دانشجویی دارای امکاناتی همچون یخچال،‌تلویزیون،‌ فرش، پتو و بالش ۲۲ هزار تومان و خوابگاه‌های دانشجویی با اتاق‌های ۵ نفره ۳۵ هزار تومان.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان