۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۳۳۵۹۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۷ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۷۴طرح عمرانی- کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان با بزرگداشت هفته جهادکشاورزی با حضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر کشاورزی ، زارع مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، فرخ زاد معاون عمرانی استانداری و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛ 74 طرح عمرانی– تولیدی و کشاورزی در استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل 56 طرح در حوزه آب و خاک، یک طرح در بخش دام و طیور، سه طرح باغبانی، 2 طرح صنایع کشاورزی، 5 طرح شیلات و 7 طرح منابع طبیعی است که برای اجرای آنها بالغ بر 389 میلیارد و 764 میلیون ریال هزینه شده است.

با افتتاح طرح‌های یاد شده ضمن برخورداری 2394 خانوار از خدمات ایجاد شده برای 654 نفر شغل ایجاد می‌شود.

بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰میلیارد اعتبار نیاز دارد
علی مراد اکبری در حاشیه این افتتاح اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم باید سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود یافته و آماده تولید شود که تحقق آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: لایحه جامع قاتون حفاظت خاک ابلاع شده و بزودی آیین نامه اجرایی و تدوین خواهد شد که جلوگیری از تخریب و آلودگی خاک مورد توجه است.

وی ابراز کرد: بر اساس این قانون خروج هر گونه خاک کشاورزی از کشور ممنوع است و خاک صنعتی با مجوز وزارت صمت در موارد محدود برای موارد خاص و کارهای پژوهشی بلامانع است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خاک در کشور مظلوم واقع شده و امیدواریم با اجرای این قانون بتوانیم از جایگاه ارزشمند خاک در تامین امنیت غذایی مردم صیانت کنیم.

وی عنوان کرد: حتی یک وجب خاک از کشور خارج نشده و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود بررسی کردیم موارد محدودی خاک صنعتی خارج شده بود که با مجوز وزارت صمت بود.

اکبری در خصوص میزان تخریب خاک در کشور بیان کرد: آمار فرسایش خاک در کشور بالاست در برخی ۱۵ تن در هکتار است که دقیق نیست اما با همه حفاظتی که انجام شده میزان تخربب خاک در ایران بالاست.

این مقام مسئول گفت: در قانون برنامه ششم تصویب شده سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود وضعیت پیدا کند و حاصلخیز شده و منابع الی خاک افزایش پیدا کند تا آماده تولید شده و توان حاصلخیزی و بهره وری خاک بالا برود که اجرای این طرح سالانه به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون تامین نشده است.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان