۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخورد قاطع و قانونی با تورهای مسافرتی غیرمجاز در قزوین/ ۴۸دفتر خدمات مسافرتی مجاز فعالیت دارند
کد خبر: ۳۳۵۵۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به تورهای گردشگری هشدار داد:

برخورد قاطع و قانونی با تورهای مسافرتی غیرمجاز در قزوین/ ۴۸دفتر خدمات مسافرتی مجاز فعالیت دارند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی به کلیه افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به برگزاری تور بصورت غیر مجاز دارند، اخطار نهایی می‌دهد که درصورت مشاهده هرگونه تخلف طبق ضوابط و قوانین با قاطعیت تمام برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

برخورد قاطع و قانونی با تورهای مسافرتی غیرمجاز در قزوین/ ۴۸دفتر خدمات مسافرتی مجاز فعالیت دارند

علی اصغر میرزا علی محمدی‌ها در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اکنون 48دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تحت نظر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گرشگردی استان قزوین قرار دارد.

وی ادامه داد: افراد حقیقی و حقوقی که فاقد مجوز بند "ب" از سازمان مربوطه هستند حق برگزاری تور بصورت خودسرانه و غیرمجاز را ندارند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین اذعان کرد: انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی به کلیه افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به برگزاری تور بصورت غیرمجاز دارند، اخطار نهایی می‌دهد که درصورت مشاهده هرگونه تخلف طبق ضوابط و قوانین با قاطعیت تمام برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: بیمه کردن مسافران، داشتن لیدر تور مجاز و باتجربه، دارا بودن کلیه امکانات رفاهی برای مسافر در اتوبوس‌ها، محل اقامت مناسب و رعایت شئونات اسلامی از مواردی هستند که دفاتر خدمات مسافرتی ملزم به رعایت آن هستند.

این مسئول ادامه داد: امروز در وضعیتی قرار داریم که هر فرد و ارگانی در زمینه برگزاری تور فعالیت می‌کند و مردم نیز از شرایط سفر با تورهای مسافرتی اطلاع ندارند، درصورتی که این نکته امری ضروری است.

افراد هزینه کمتر را به سفر ایمن ترجیح ندهند

وی بیان کرد: مردم حتما با آژانس‌های مسافرتی مجاز و با حضور در دفاتر و عقد قرارداد نسبت به سفر اقدام کنند تا درصورت بروز مشکل انجمن صنفی و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پاسخگو باشد.

میرزاعلی محمدی‌ها ادامه داد: مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم، صِرف هزینه کم‌تر و تبلیغات گسترده در فضاهای مجازی توسط تورهای غیرمجاز از آن‌ها استقبال می‌کنند.

وی ابراز کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان میراث فرهنگی به آدرسhttp://www.qchto.ir/  و در قسمت معاونت گردشگری و دفاتر گردشگری بصورت به روز از لیست و آدرس دفاتر مجاز اطلاع پیدا کنند.

این مسئول افزود: افراد درصورت مشاهده مکان‌های غیر مجاز که نسبت به ثبت نام و برگزاری تورهای گردشگری و طبیعت گردی اقدام می‌کنند مراتب را به شماره تلفن 02833249172اطلاع دهند.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تورهای مجاز

وی تاکید کرد: باید این فرهنگ در استان قزوین نهادینه شود که از دفاتر مجازی که از لیدر تورهای مجرب استفاده می‌کنند، استقبال شود.

 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین در پایان گفت: توصیه من به همشهری‌ها و هم استانی‌ها این است که حتی برای سفرهای یک روزه از دفاتر مجاز و تحت نظر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقدام کنند تا سفر آن‌ها کاملا ایمن بوده و درصورت بروز مشکل قابلیت پیگیری داشته باشد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان