۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین روش جدید گروهک منافقین برای فشار به ایران
کد خبر: ۳۳۵۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

روش جدید گروهک منافقین برای فشار به ایران

تحقیقات یک رسانه آمریکایی نشان می‌دهد گروهک تروریستی منافقین در تلاش برای فشار به ایران از طریق انتشار اطلاعات غلط، هزاران آگهی در فیسبوک منتشر کرده است.

روش جدید گروهک منافقین برای فشار به ایران

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،پایگاه «دیلی بیست» روز دوشنبه در گزارشی تحقیقی از بخشی از تلاش‌های گروهک تروریستی منافقین برای کمک به کارزار فشار دولت آمریکا به ایران از طریق انتشار اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی پرده برداشت.

بنا بر این گزارش، این بخش از تلاش‌های گروهک منافقین که آن را زنی ایرانی-آلمانی به نام «سهیلا علیقلی مایل‌زاده» از منطقه‌ای در جنوب غرب لندن پیش می‌برد، در تلاش است تا «ایالات متحده سیاستی زورمندانه‌تر در قبال ایران اتخاذ کند.»

دیلی‌بیست مایل‌زاده را یک لابی‌گر برای گروهک منافقین معرفی کرده، اما در اسناد و کتاب‌های منتشر شده در داخل کشور از او به عنوان یکی از کادرهای این گروهک نام برده شده است. نام وی در سال ۱۹۹۵ هم به عنوان یکی از حامیان مالی «جیم ترفیکنت» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود.

به نوشته دیلی‌بیست، یک شرکت تحت مالکیت این عضو منافقین با هزینه چند هزار دلاری ده‌ها آگهی تبلیغاتی در شبکه اجتماعی «فیسبوک» منتشر کرده که محتوای همه آن‌ها مطالب ضدایرانی و حمایت از تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران بوده است. این آگهی‌ها عمدتاً مطالب دو سایت گروهک منافقین را ترویج می‌کرده‌اند؛ مطالبی که به گفته دیلی‌بیست، اخیراً به سمت تلاش برای سوق دادن ایالات متحده به سمت درگیری نظامی با ایران متمایل شده است.

در یکی از این مطالب آمده است: «به نظر می‌رسد که ایران فقط یک زبان را می‌فهمد، زبان زور. آن‌ها با زبان جهانی قلدرها حرف می‌زنند و زمانی که در برابر یک قلدر می‌ایستید چه اتفاقی می‌افتد؟ … عقب می‌نشیند.» مطلب دیگری هم که هفته گذشته در یک سایت خبری وابسته به گروهک منتشر شده، عنوان کرده است که ایران «برای مدت‌های طولانی از مصونیت برخودار بود و حالا باید با تبعاتی روبرو شود. هرچه که می‌خواهد باشد.»

این تبلیغات که شهروندان آمریکایی را هدف گرفته، تنها در طول دو ماه گذشته، بین ۵۰۰ هزار تا ۱.۴ میلیون بار در صفحات مختلف فیسبوک دیده شده است. با این وجود صفحات این گروهک در فیسبوک هنوز هم صفحات محبوب و پربازدیدی به شمار نمی‌آید. تمام هزینه خرید این آگهی‌ها را شرکتی با عنوان «All for Freedom» متعلق به مایل‌زاده پرداخت کرده است.

در این گزارش درباره منبع هزینه‌های این شرکت و دیگر بازوهای گروهک منافقین صحبتی نشده، اما شبکه «ان‌بی‌سی» خرداد ماه سال گذشته به نقل از اعضای سابق این گروهک عربستان سعودی را به عنوان منبع مالی کنونی منافقین معرفی کرده بود. «مسعود خدابنده» عضو سابق منافقین و تیم امنیتی سرکرده این گروهک در این مورد می‌گوید: ««من شخصاً برای مجاهدین [خلق] از عربستان سعودی به عراق پول آوردم… سه کامیون طلا بود… فکر می‌کنم هر کدام یک تن [طلا داشت].»

به گزارش ان‌بی‌سی، این گروهک هر سال در نشست‌های دوره‌ای خود نیز هر بار چندین هزار دلار به هر سخنران اروپایی و آمریکایی می‌پردازد تا علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت کنند. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا از جمله سخنران‌های این نشست‌ها هستند که تاکنون مبالغ کلانی از این گروهک پول گرفته‌اند.

 
 
انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان