۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین  رای پرونده شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان و ۳ همدست وی صادر شد
کد خبر: ۳۳۵۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

 رای پرونده شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان و ۳ همدست وی صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور رای بدوی متهمان پرونده یکی از شهرداری‌های استان خبر داد.

 رای پرونده شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان و ۳ همدست وی صادر شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد قاسمی در تشریح جزییات پرونده مربوط به یکی از شهرداری‌های استان اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله از سوی دستگاه‌های نظارتی شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان به همراه 3 متهم دیگر با عناوین اتهامی فراهم کردن موجبات ارتشاء و گرفتن رشوه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان افزود: پرونده این متهمان پس از رسیدگی و صدور کیفرخواست از سوی دادسرای مرکز استان، جهت صدور رای به محاکم کیفری دو قزوین ارسال و در نهایت در تاریخ ۹۸/۰۲/۲۸ منجر به صدور رای بدوی مبنی بر محکومیت آنان شد.

وی ابراز کرد: متهم ردیف اول این پرونده که به عنوان شهردار مشغول فعالیت بود به سبب قبول دو فقره رشوه هر یک به میزان 50 میلیون تومان به تحمل 2 فقره هفت سال و نیم حبس، 2 فقره مجازات 37 ضربه شلاق، پرداخت دو فقره جزای نقدی در حق دولت به میزان مبلغ ماخوذه و 2 فقره انفصال موقت از خدمات دولتی هر یک به میزان 3 سال محکوم شد.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: متهم ردیف دوم این پرونده نیز که از کارکنان شهرداری بود به سبب 3 فقره فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء به تحمل 3 فقره 15 ماه حبس و به سبب قبول رشوه به مبلغ 50 میلیون ریال به تحمل هفت سال و نیم حبس و 37 ضربه شلاق و پرداخت معادل وجه ماخوذه در حق دولت به عنوان جزای نقدی و 2 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده را قبول رشوه و فراهم کردن موجبات تحقق جرم ارتشاء عنوان کرد و افزود: این متهم نیز به تحمل هفت سال و نیم حبس و 37 ضربه شلاق و پرداخت معادل وجه ماخوذه در حق دولت و دو سال انفصال از خدمات دولتی و به سبب فراهم کردن 2 فقره موجبات تحقق جرم ارتشاء به 2 فقره 15 ماه حبس محکوم شد.

مقاسمی در خصوص متهم ردیف چهارم این پرونده نیز گفت: این متهم به سبب قبول رشوه به مبلغ 40 میلیون تومان به تحمل یک سال و نیم حبس و 30 ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی در حق دولت به میزان وجه دریافتی به عنوان رشوه و 2 سال انفصال موقت از خدمات دولتی از سوی دادگاه کیفری دو قزوین محکوم گردید. البته این رای قطعی نبوده و حق تجدیدنظر خواهی برای متهمان محفوظ است.

دادستان مرکز استان موضوع برخورد قاطع با مفاسد را که مورد تاکید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، ریاست محترم قوه قضائیه و مطالبه امت حزب الله و خانواده‌های معظم شهدا و دلسوزان نظام بوده را رسالت دستگاه قضایی استان دانست.

وی در پایان تصریح کرد: قانون در این راه خط قرمز دستگاه قضایی بوده و بدور از هر گونه جار و جنجال و فشارهای سیاسی، جناحی و جریانات به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد و در این راستا برای برخی از مدیران فعلی دستگاه‌های اجرایی استان چند فقره پرونده قضایی تشکیل شده و این مدیران به زودی احضار و تحقیقات شروع خواهد شد و در زمان مناسب اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان