۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین زولبیا و بامیه رنگی نخورید
کد خبر: ۳۳۵۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۱ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

زولبیا و بامیه رنگی نخورید

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: زولبیا و بامیه‌های رنگی از نظر بهداشتی دارای مشکل بوده و در طولانی‌مدت تأثیرات مخربی را بر سلامتی افراد می‌گذارد.

زولبیا و بامیه رنگی نخورید

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،امیر رضا ملکی  اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد تهیه و توزیع زولبیا و بامیه‌های رنگی در قنادی‌های سطح شهر هستیم. این خوراکی‌های رنگی سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: استفاده از رنگ‌های  خوراکی و اسانس‌ها در صنایع غذایی تنها با حضور مسئولان فنی امکان‌پذیر است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه این رنگ‌های مصنوعی  بسیار ارزان‌قیمت بوده و استفاده از آن برای قنادی‌ها مقرون به صرفه است، ابراز کرد: بیشتر واحدهای قنادی به‌خاطر گرانی قیمت زعفران ترجیح می‌دهند از رنگهای خوراکی ناسالم و ارزان‌قیمت استفاده کنند.

ملکی گفت: زولبیا و بامیه‌های رنگی نسبت به نمونه زعفرانی از جذابیت بیشتری برخوردار است و مردم هم گول ظاهر رنگی آن را می‌خورند. این رنگ‌های افزودنی در طولانی‌مدت آسیب زیادی به بدن وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه "بازرسان ما در ساعات اداری و غیراداری از قنادی‌های سطح شهر بازدید و با متخلفان برخورد می‌کنند"، ابراز کرد: اما بدون شک تعداد نیروی انسانی و امکانات ما محدود است و نمی‌توانیم در مدتی کوتاه جلوی تهیه و توزیع زولبیا و بامیه‌های ناسالم را بگیریم، بنابراین خود مردم باید توصیه‌ها و هشدارهای ما را جدی بگیرند و از خرید کالاهای ناسالم خودداری کنند.

 کارشناس مسئول واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: از یکم تا 15 اردیبهشت ماه 5 مورد قنادی متخلف به مراکز قضایی معرفی شده است. همچنین  در این مدت یک‌هزار و 403 مورد بازرسی از اماکن مختلف تهیه و توزیع غذا و اماکن حساس و غیرحساس به‌عمل آمده است.

ملکی با تصریح به اینکه بیشترین مشکل مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی مربوط به عدم رعایت بهداشت فردی است، اظهار داشت: در مدت زمان یادشده 55 اخطاریه بحرانی و 242 اخطاریه غیربحرانی صادر شده است.

انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان