۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۴۵هزار اثر برخوردار از شناسه "شامد" درفضای مجازی منتشر می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۱ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور در قزوین:

۴۴۵هزار اثر برخوردار از شناسه "شامد" درفضای مجازی منتشر می‌شود

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور گفت: ۴۴۵هزار اثر دارای "شامد" هستند که بصورت کد یا لوگو در فضای مجازی منتشر می‌شود.

۴۴۵هزار اثر برخوردار از شناسه "شامد" درفضای مجازی منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اسماعیلی در نشست سواد رسانه‌ای تولید محتوا، آموزش عمومی که ظهر امروز(سه شنبه) که در سالن اجتماعات قائم شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای در بین تمام مردم و اقشار جامعه برنامه‌ای تحت عنوان نشست‌های سواد رسانه‌ای آغاز شده است.

وی ادامه داد: سواد رسانه‌ای، با دهکده جهانی در ارتباط است، در این فضا افرادی هستند که محتوا را در فضای مجازی ایجاد می‌کنند، با افزایش سواد رسانه‌ای سعی داریم عموم مردم جامعه را به فعالین این فضا تبدیل کنیم.

مدیر شبکه ملی فرهنگ اظهار کرد: تحقق رژیم مصرف به این معناست که من چه زمان و به چه مقدار به دسترسی به اطلاعات نیاز دارم و این از موارد مهم در سواد رسانه‌ای است.

وی افزود: توانایی نقدکردن مطالب، تجزیه و تحلیل مطالب منتشر شده و گسترش اخلاق حرفه‌ای، تولید محتوای رسانه‌ای اثر بخش در قالب‌های متنوع و منفعل نبودن از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

این مسئول اذعان کرد: مدیریت مصرف رسانه‌ای، اعتماد منطقی و منطبق بر واقعیت در محتوای رسانه، ایجاد فضای امن رسانه‌ای و استفاده از محتوای مفید و کنارگذاشتن محتوای غیرمفید از کارکردهای سواد رسانه‌ای برای مخاطب هستند.

وی ادامه داد: سواد اطلاعاتی موضوع مورد توجه دیگری است و به معنای توانایی تشخیص نیاز اطلاعاتی، جابه‌جایی، ارزیابی و استفاده موثر و اخلاقی از اطلاعات است. 

فضای امن رسانه‌ای با طرح "شامد"

اسماعیلی عنوان کرد: سنگ بنای سواد اطلاعاتی داشتن قدرت تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل بوده و در دستیابی به سواد اطلاعاتی نقشی اساسی ایفا می‌کند.  

وی افزود: سواد دیجیتالی و مجازی، موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و چهار صلاحیت دسترسی به محتوای مفید در فضای مجازی، قدرت درک و گزینش فرامتن، توانایی مدیریت دانش از طریق فضای مجازی و قدرت ارزیابی محتوا را دربرمی‌گیرد. 

مدیر شبکه ملی فرهنگ بیان کرد: باتوجه به گسترش روزافزون محتوای دیجیتال به چارچوبی برای محتوا و پذیرش آن توسط ایجاد کننده نیاز داریم.

وی افزود: "شامد" ابزاری برای تحقق ارتقای سواد رسانه‌ای و فضای مجازی است و لازم است تمان افراد جامعه از آن آگاهی کامل داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: 445هزار اثر دارای "شامد" هستند که بصورت کد یا لوگو در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: لوگوی نقره‌ای به معنای تایید هویت منتشر کننده اثر، لوگوی طلایی به معنای تایید محتوا توسط مرکز فن‌آوری اطلاعات است.

اسماعیلی گفت: برای سالم ماندن فضا، لازم است رسانه‌ها و مردم تخلفات سایت‌ها و فضای مجازی را به مرکز فن‌آوری اطلاعات گزارش کنند. 

سال رونق تولید نیازمند ارتقای فعالیت‌های رسانه‌ای است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید مهدی حسینی اظهار کرد: سواد رسانه‌ای از ضرورت بالایی برخوردار است و از این رو برنامه‌های مختلفی برای سال 98 درنظر گرفته شده است.  

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم در سال رونق تولید در حوزه تولید فرهنگ اقدامات لازم را داشته باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین ابراز کرد: ما در استان از فرهنگ غنی برخورداریم و امیدواریم در کشور از جایگاه بالایی در سواد رسانه‌ای کسب خواهیم کرد.

وی افزود: امروز رسانه در خانواده‌ها نفوذ کرده و جوانان و افراد دشمنان قسم یاد کرده‌ای دارند که آنان را به سمت خاصی سوق دهند از این رو وظیفه داریم که مقابله کرده و از فرهنگ خود استفاده کنیم.

این مسئول عنوان کرد: رسانه و فضای مجازی به عضوی از خانواده‌ها تبدیل شده، بنابراین وظیفه ما سنگین است، در رسانه عمومی که فراگیر است همه باید پای کار باشند و از این ظرفیت بهره ببرند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر باید تمان نهادهای فرهنگی فعال باشند و توانایی‌های خود را به کار بگیرند و با سواد رسانه‌ای تا خوراک مناسبی در فضای مجازی فراهم کنند، ما نیز در اداره فرهنگ و ارشاد از فعالین فرهنگی حمایت خواهیم داشت. 

انتهای پیام/6006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان