۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین القای جنگ نظامی، پیاز داغ رسانه‌ای با هدف تسلیم ایران است/ بیعت مردم با نظام عامل شکست جنگ روانی دشمن
کد خبر: ۳۳۵۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۵ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی درمصاحبه با صبح قزوین:

القای جنگ نظامی، پیاز داغ رسانه‌ای با هدف تسلیم ایران است/ بیعت مردم با نظام عامل شکست جنگ روانی دشمن

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکا می‌داند که ایران اهل سازش و تسلیم نیست؛ از این رو فشارهای خود را افزایش می‌دهد و برخی رسانه‌ها نیز پیاز داغش را اضافه می‌کنند تا درنهایت منجر به وادادن نظام جمهوری اسلامی شود.

القای جنگ نظامی، پیاز داغ رسانه‌ای با هدف تسلیم ایران است/ بیعت مردم با نظام عامل شکست جنگ روانی دشمن

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره القای جنگ نظامی امریکا با ایران اسلامی از سوی عده ای اظهار کرد: همانطور که در رسانه‌ها نیز منعکس شد، ترامپ اصولا کارش را با فشار پیش می‌برد و این موضوع پیش از ریاست جمهوری وی و در معاملات اقتصادی نیز نمایان بود.

وی ادامه داد: می‌توان گفت امریکا با استقرار ناوهواپیما بر در منطقه دنبال معامله است و از این جهت این اقدام صرف یک حرکت نمایشی نیست، بویژه با اتفاقی که دیروز برای نفتکش‌ها رخ داد، این تعبیر تقویت می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمنی(ره) قزوین ابراز کرد: باتوجه به مقاومت 40ساله نظام و رهبری مقتدر که در رأس قرار دارد؛ امریکا می‌داند که ایران اهل سازش و تسلیم نیست؛ از این رو فشارهای خود را افزایش می‌دهد و برخی رسانه‌ها نیز پیاز داغش را اضافه می‌کنند تا درنهایت منجر به وادادن نظام جمهوری اسلامی شود.

وی افزود: باتوجه شرایط جنگی درنمی‌گیرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند استعداد و پتانسیل جنگ برای امریکا وجود ندارد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: باتوجه به پیشینه جنگ‌های ناموفق امریکا در عراق و افغانستان که قابل قیاس با ایران مقتدر امروز نیستند، این تجربه منفی را در ایران تکرار نخواهند کرد و درواقع قادر به جنگ نظامی با ایران نیستند.

پشت پرده رفتارهای امریکا، ایجاد نارضایتی عمومی است

وی افزود: البته باتوجه به استقرار ناو، اتفاق روزهای اخیر برای نفتکش و غفلت کشورهای شیخ نشین منطقه و عربستان با تحریکات امریکا ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند که درمقابل جمهوری اسلامی در اوج آمادگی است.

خانلری درباره رابطه اقدامات اخیر امریکا با مسائل اقتصادی بیان کرد: اساسا اقدامات ترامپ هدف اقتصادی دارد و به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی در کشورها است تا در نهایت مردم و توده جامعه مواضعی علیه نظام داشته باشند یا نارضایتی‌ها را دامن بزنند.

وی ادامه داد: لازم است مردم هوشیار باشند و مسئولین بپذیرند که در جنگ نظامی قرار داریم و با همت و جدیت بیشتری مسائل اقتصادی را مدیریت کنند، زیرا ما در اصل پتانسیل اقتصادی لازم داریم.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: طبق برآورد کارشناسان ذخایر ارزی ما در وضعیتی است که تا مدت قابل ملاحظه‌ای حتی بدون فروش نفت و تسلیم شدن و از کوره دررفتن می‌توانیم به حیات خود ادامه دهیم.

وی گفت: لازم است در این شرایط به القائات دشمن و جو گسترده روانی توجه نداشته باشیم؛ البته مردم با بیعتی که پس از 40سال در 22بهمن سال گذشته با نظام داشتند، نشان دادند که از این قابلیت برخوردارند و تنها مقداری صبر و شکیبایی نیاز است.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان