۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مهمترین مسئله برای تحقق "رونق تولید"، حمایت از سرمایه‌گذاری است/ دولت خود را از تصدی‌گری رها کند
کد خبر: ۳۳۴۷۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در جلسه شورای اداری:

مهمترین مسئله برای تحقق "رونق تولید"، حمایت از سرمایه‌گذاری است/ دولت خود را از تصدی‌گری رها کند

استاندار  قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله برای تحقق رونق تولید، سرمایه گذاری است، در مرحله بعدی باید بخش خصوصی مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت خود را از تصدی‌گری رها کند.

مهمترین مسئله برای تحقق "رونق تولید"، حمایت از سرمایه‌گذاری است/ دولت خود را از تصدی‌گری رها کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اولین جلسه شورای اداری استان قزوین در سال 98 با موضوع "تبیین شعار سال؛ رونق تولید " با حضور استاندار قزوین و مدیران استان در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی، در این جلسه اظهار کرد: شعار امسال "رونق تولید" است و علاوه بر آن در اواخر سال گذشته، "بیانه گام دوم" را نیز داشتیم که باید به آن اضافه شود.

وی افزود: تاکید دارم که همکاران و مسئولان استانی این بیانیه را مطالعه کنند و با بهره گیری از این دو راهبرد کار تولید را در استان پیش ببریم.

استاندار قزوین بیان کرد: برای اینکه این بیانه اجرا شود و در این زمینه هدفگذاری داشته باشیم باید چندین کار اساسی انجام بگیرد. اول این که باید قوانین موجود و همچنین اسناد بالادستی مورد توجه قرار بگیرند، شوراهای مرتبط و ستادها نیز در مقایسه با سال قبل فعالتر شوند.

وی ادامه داد: سایر سازمان‌های نیز ضروری است که در این زمینه برای خود برنامه داشته باشند تا هدف‌های گام دوم و همچنین شعار رونق تولید تحقق یابد.

زاهدی در ادامه با اشاره با تحقق رونق تولید گفت: هم اکنون مهمترین مسئله برای تحقق رونق تولید، سرمایه گذاری می باشد، در مرحله بعدی باید بخش خصوصی مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت خود را از تصدی‌گری رها کند.

وی افزود: بخش عمده  این مسئله(ضعف بخش خصوصی) دست دولت نیست و لازم است که نمایندگان مجلس آن را مورد توجه قرار دهند، مورد دیگری مسئله واحدهای تولیدی است و واحدهایی که قابل احیا هستند باید حمایت شوند.

این مسئول گفت: در سطح استان باید فضای کسب و کار بهبود یابد که این هم از مهمترین مسائل به حساب می آید، متاسفانه هر روز تسلط بر بخش خصوصی زیاد تر می‌شود و مشکلاتی در این زمینه ایجاد کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اولویت کاری استانداری در سال 98 بیان کرد: امسال باید توسعه دولت الکترونیک را انجام دهیم و هر چقدر دولت الکترونیک توسعه یابد، فساد اداری هم کمتر خواهد شد.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به انتخابات مجلس گفت: امسال انتخابات مجلس را در دوم اسفند خواهیم داشت، خواسته من این است که کسانی که می خواهند خود را در معرض فضاوت مردم قرار دهند، به دنبال فضای آرام، منطقی و قانونمند باشند.

دولت در کنار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد

در ادامه روح الله بابایی صالح، با اشاره به موضوع جلسه اظهار کرد: در واقع موضوع جلسه تبیین فرمان حکومتی مقام معظم رهبری برای کارگزاران حکومتی است، در ابتدا باید در مورد شعار سال قبل ارزیابی انجام شود و ببینم چه اندازه مسئولان به حمایت از کالای ایرانی اهمیت دادند یا فقط در حد شعار بود؟

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: همه ما در سال رونق تولید با توجه به شرایطی که قرار گرفته ایم نباید کوتاهی داشته باشیم. ما از پتانسیل‌های زیادی برخوردار هستیم که اگر در کنار آن وحدت و همدلی داشته باشیم از تنگنا خارج می‌شویم.

وی ادامه داد: در سال 98 در شرایط خوبی قرار نداریم، ضروری است که تمامی دستگاه‌ها از تولید حمایت کنند ما در گذشته تجربه جنگ را داشتیم که به راحتی از پس آن برآمدیم و امروز می‌توان ایستادگی کرد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج بیان کرد: برای رونق تولید امروز باید برنامه کوتاه مدت داشته باشیم و برای فردا نیز داشتن برنامه بلندمدت ضروری است.

وی با اشاره به شعار سال افزود: در سطح استان قزوین در زمینه کشاورزی قطب هستیم و باید همکاری کنیم تا نیازهای اولیه را تولید کنیم و تولید را نیز افزایش دهیم و حتی آن را به استان‌های دیگر ارسال کنیم.

بابایی ادامه داد: استان قزوین از استان‌های صنعتی است و باید از نخبگان صنعتی استان حمایت شود و ضروری است که دولت در کنار سرمایه گذاران قرار بگیرد و آنها را تشویق به رونق کنند.

وی در پایان گفت: مدیران استان قزوین همیشه در پای کارها بوده اند و امیدواریم مدیریت داشته باشیم تا فرمان مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان