۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۵ ووشوکار قزوینی به اردوی تیم ملی راه یافتند/ تمرین در باشگاه‌های خصوصی مشکل جدی ووشو است
کد خبر: ۳۳۲۳۴۸ نویسنده: علی تنباکوساز تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۲ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت ووشو استان قزوین:

۵ ووشوکار قزوینی به اردوی تیم ملی راه یافتند/ تمرین در باشگاه‌های خصوصی مشکل جدی ووشو است

رئیس هیئت ووشو استان قزوین گفت: با وجود افتتاح خانه ووشوی الوند به عنوان یکی از آکادمی‌های مجهز این ورزش همچنان به دلیل کمبود امکانات در بخش تالو و تمرین مربیان در باشگاه‌های خصوصی با مشکلاتی مواجه است.

۵ ووشوکار قزوینی به اردوی تیم ملی راه یافتند/ تمرین در باشگاه‌های خصوصی مشکل جدی ووشو است
علی تنباکوساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به المپیاد ووشو اظهار کرد: نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور با حضور 32 تیم از سراسر کشور در قزوین برگزار شد که در نتیجه آن یک نفر از این مسابقات و سه نفر در بزرگسالان و یک نفر نیز در بخش جوانان جواز ورود به اردوی تیم ملی را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: یک دوره مسابقات انتخابی نیز در بهمن ماه سال جاری با دو بخش جوانان و نوجوانان در بندرعباس برگزار می‌شود و امید است که در این مسابقات تعداد سهیمه 5نفر به 6نفر برای حضور در تیم ملی افزایش یابد.

رئیس هیئت ووشو استان قزوین ابراز کرد: افتتاح خانه ووشوی الوند به عنوان یکی از آکادمی‌های مجهز کشور در این رشته در ماه‌های اخیر کمک شایان توجهی به رشد ووشوی استان داشته و این رشته را در وضعیت خوبی قرار داده، ضمن اینکه تمام مربیان بومی خود استان هستند.

وی با اشاره به رتبه استان در المپیاد کشوری ووشو گفت: در المپیاد ووشو استان قزوین از میان 31استان کشور در جایگاه هشتم قرار گرفت و این وضعیت نسبت به گذشته جایگاه مطلوبی است.

این مسئول با برشمردن مشکلات این رشته ورزشی در استان عنوان کرد: ورزش ووشو به دلیل کمبود امکانات در بخش تالو با مشکلاتی مواجه است؛ در این زمینه ما نیازمند سخت افزارهایی هستیم که باید از خارج از کشور وارد شود و هم اکنون چنین امکانی فراهم نیست.

وی ادامه داد: همچنین مربی‌های تالو نسبت به ساندا پیشرفته نیستند که در این راستا اعزام و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان در دستور کار قرار گرفت.

تنباکوساز اظهار کرد: نبود فضای مناسب مخصوص ووشو و تمرین مربیان در باشگاه‌های خصوصی یکی از مشکلات اساسی این ورزش است و همین نکته فعال بودن بیشتر را با مشمل مواجه می‌کند.

وی درباره تلاش مسئولان در راستای حل مشکلات ووشوی استان اذعان کرد: مسئولین تلاش‌های لازم را در راستای حل مشکلات و ارتقای وضعیت ووشو استان انجام می‌دهند با این حال به خاطر اختصاص اعتبارات از بخش کشوری و وجود مشکل اعتبارات در کل کشور این امر نیازمند زمان است.

رئیس هیئت ووشو استان ابراز کرد: مسئولین استان و مدیر کل ورزش و جوانان حمایت‌های بسیاری از این رشته ورزشی داشتند و امیدواریم در سال آینده و مسابقات آسیایی و جهانی شاهد حضور پر رنگ ووشوکاران استان باشیم.

وی در پایان گفت: استان هم اکنون دارای قهرمانان جهانی در این رشته است؛ محسن شهبازی، آرمین افراز ملک رودی و محمد مهدی رضایی این قهرمانان جهانی قزوینی هستند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان