۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آخرین وضعیت پرونده همسر مدیرعامل سکه ثامن
کد خبر: ۳۳۱۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبرداد:

آخرین وضعیت پرونده همسر مدیرعامل سکه ثامن

دادستان عمومی و انقلاب تبریز از احاله پرونده همسر مدیرعامل سکه ثامن به تهران خبر داد.

آخرین وضعیت پرونده همسر مدیرعامل سکه ثامن
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  موسی خلیل اللهی درباره آخرین وضعیت پرونده همسر مدیرعامل سکن سکه ثامن که ۱۵ مهر امسال خبر دستگیری و بازداشت وی در فرودگاه تبریز منتشر شد، اظهار داشت: پرونده همسر مدیرعامل سکه ثامن به تهران احاله شده است و رسیدگی‌های قضایی در تهران انجام می‌شود.
دادستان تهران تبریز در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که شکات زیادی در پرونده سکه ثامن دارد افزود: بیشتر شکات این پرونده در استان آذربایجان شرقی، مربوط به تبریز و بناب است.
۱۵ مهر امسال بود که همسر مدیرعامل سکه ثامن در فرودگاه تبریز بازداشت شد. یک روز قبل از او نیز، فرهاد زاهدی فر مدیرعامل متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن که به خارج از کشور گریخته بود، دستگیر و بازداشت شد.
نیروی انتظامی همان موقع در اطلاعیه‌ای در خصوص دستگیری مدیرعامل سکه ثامن اعلام کرد: فرهاد زاهدی فر، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن است که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، صد‌ها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود، با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشور‌ها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و شب گذشته (۱۴ مهر) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه نیز ۲۲ مهر در صدو سی و دومین نشست خبری خود درباره پرونده مدیرعامل سکه ثامن گفت: در حال حاضر دو نفر در این پرونده بازداشت هستند و تا الان هزار و ۳۰۰ نفر در دادسرا ثبت شکایت کرده اند.
وی افزود: در این قبیل پرونده‌ها قبل از اینکه شاکی خصوصی وجود داشته باشد، مدعی العموم ورود می‌کند و تمام تلاش ما این است که اموال این فرد یا افراد شناسایی شود. این موضوع در اولویت کار است تا از حقوق مردم دفاع شود.
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: اگر چنانچه کسانی در تحقق این امر مشارکت، مباشرت، معاونت و سببیت داشته باشند به نسبت وظیفه خود مقصر هستند و تحقیقات در این زمینه انجام خواهد شد.
 


انتهای پیام/1404
منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان