۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قزوین، معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی زلزله است
کد خبر: ۳۳۱۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین:

قزوین، معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی زلزله است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قزوین؛ معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله است.

 قزوین، معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی زلزله است
قدرت‌الله مهدیخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص بازدید از ستاد بحران شهرداری منطقه 22 تهران در سخنانی اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، استان قزوین، به همراه استان‌های مرکزی، قم، سمنان و مازندران که هم مرز و همجوار با استان تهران است، به عنوان استان‌های پیشتاز در امر امدادرسانی به شهروندان تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی این شهر انتخاب شده اند.

وی افزود: در همین راستا وظایف حساس و خطیری از آن جمله آواربرداری، امداد و نجات، اسکان، تغذیه برای آنها تعریف و مشخص شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: علاوه بر این استان قزوین به عنوان استان معین برای منطقه 22 تهران نیز معرفی شده که می‌بایست موارد فوق را به طور گسترده و اختصاصی در این منطقه به انجام برساند.

وی اذعان کرد: با توجه به موقعیت حساس منطقه 22 تهران که به طور مستقیم در حریم گسل شمال تهران واقع شده و بلند مرتبه سازی به شدت در آن در حال اجراست.

این مسئول بیان کرد: داشتن اطلاعات کافی درخصوص تراکم جمعیت و نوع سازه‌ها، جانمایی مکان‌های اسکان اضطراری، مراکز حساس، مراکز درمانی، مسیرهای تردد گام مهمی در امر امداد رسانی موفق به این منطقه است.

وی هدف از این بازدید را برقراری ارتباط موثر با ستاد بحران شهرداری منطقه 22 جهت تبادل اطلاعات و برنامه ریزی و هماهنگی در راستای انجام موفق این طرح دانست.

مهدیخانی عنوان کرد: بازدیدهای تخصصی توسط این اداره کل به همراه نمایندگانی از ارگان‌های ذیربط مانند اورژانس، هلال احمر، آتشنشانی و نیز برگزاری مانورهای عملیاتی و آموزشی در منطقه 22 تهران در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان