۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت توسط پلیس قزوین
کد خبر: ۳۲۹۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۱ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:

انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت توسط پلیس قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگيري و انهدام يك باند ۹ نفره کلاهبرداری کارت به کارت توسط قزوین خبر داد.

 انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت توسط پلیس قزوین
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پي وقوع یک فقره کلاهبرداری کارت به کارت از یک شهروند قزوینی به مبلغ 110 میلیون ریال موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

️ این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با شماره رایتل با شاکی تماس و با شگرد همیشگی اینکه شماره تلفن همراه شما طی قرعه کشی از طریق شرکت همراه اول از طریق رادیو جوان برنده شده اید، وی را به عنوان برنده هزینه اعلام و فرد را به پای دستگاه ATMکشانده و با راهنمایی فرد و انجام عملیات بانکی برای واریز هزینه سفر به جای انتقال مبلغ هزینه سفر از حساب شهروند با شگرد خاصی برداشت و به حساب مورد نظرشان واریز می‌کردند.

وی بیان کرد: پس از انجام تحقيقات فنی پليسي توسط ماموران پلیس آگاهی یکی از متهمان در استان البرز شناسایی و در حین خرید خودرو در نمایشگاهی از پول حاصل از کلاهبرداری دستگیر شد.

این مسئول ابراز کرد: با دستگیری فرد کلاهبرار، در بازجویی فنی ماموران 5 نفر همدست خود را معرفی که با هماهنگی و نیابت قضایی اکیپی از کارگاهان زبده به استان البرز اعزام و 5 نفر از متهمان نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از تفهيم اتهام توسط دادسراي استان البرز و صدور قرار مناسب تحويل پليس آگاهي قزوين شدند، افزود: متهمان در بازجویی فنی و پلیسی 2 نفر سرکرده باند را معرفی که آنان نیز طی عملیاتی دیگر در استان البرز دستگیر شدند.

محمودی تصریح کرد: 2 نفر سرکرده باند در بازجويي فني کارآگاهان در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه گرديدند ولي با ارائه دلايل فراوان و مکفي و مستندات استخراج شده و همچنين در پي کشف تعداد زيادي کارت عابر بانک و اخذ پرينت بانکي آنها زبان به اعتراف گشودند.

این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: در تحقیقات بعدی زنی را که در این باند اقدام به پولشویی می کرد در استان البرز شناسایی و با هماهنگی قضایی حین خروج از مخفیگاه دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وي ابراز کرد: در تحقيقات فني عوامل آگاهي متهمان به 240 فقره كلاهبرداري در سراسر کشور بالغ بر 7 میلیارد و 410 میلیون ريال در اين خصوص اعتراف کردند.

محمودی در پايان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائي با صدور قرار مناسب قانونی مناسب روانه زندان شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان