۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین روایت فاطمه دانشور از حلقه بسته مدیریت زنان در جریان اصلاحات
کد خبر: ۳۲۶۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۲ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

افشاگری یک اصلاح طلب؛

روایت فاطمه دانشور از حلقه بسته مدیریت زنان در جریان اصلاحات

یکی از فعالان زن اصلاح طلب از حلقه بسته مدیریتی جریان اصلاحات در حوزه زنان خبر داد که اجازه حضور بانوان دیگر را در حوزه مدیریتی نمی دهد.

روایت فاطمه دانشور از حلقه بسته مدیریت زنان در جریان اصلاحات
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،اصلاح طلبان همواره برای سبد رای زنان دست به مطالبه سازی فرعی و جعلی می زنند تا توجه بانوان را به خود جلب کنند و ژست حمایت از بانوان به خود بگیرند.

موضوع استفاده از زنان در پست های مدیریتی یکی از این وعده‌های اصلاح طلبی بود که در واقعیت دیده می شود که حلقه ای محدود از زنان اصلاح طلب شکل گرفته که جز خود افراد دیگری را در این حلقه نمی پذیرند. 

فاطمه دانشور

اخیرا، «فاطمه دانشور» فعال اصلاح طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در این باره بیان کرده است:

« متاسفانه با وجود همایشها، سخنرانی‌ها و شعارهایی که می‌بینیم ولی در حوزه عمل این اتفاقات نمی‌افتد. برای مثال آقای روحانی از رأی زنان استفاده می‌کند و به آنها وعده داده است که آنها را در سطوح بالای مدیریتی قرار میدهد ولی وقتی که به مقامی دست پیدا کردند، این زنان هستند که بازنده هستند.»

وی درباره این حلقه بسته مدیریتی زنان در جریان اصلاحات بیان می کند:

« زمانی هم که آقای روحانی می‌خواهد از زنان در سطوح بالای مدیریتی استفاده کند، متاسفانه ما یک دایره بسیار محدود زنان سنتی را داریم که از دورههای مختلف ریاستجمهوری تحت عنوان مشاورین زن در کنار رئیس جمهورهای مقاطع مختلف بودند. اینها گروههایی را دارند که یک گروه معدود چند نفره می‌شوند. در نهایت هیچ زن دیگری را در جمع خود راه نمیدهند. این عده طرف مشاوره رئیسجمهورها هستند برای اینکه زنان کابینه یا زنان دستگاهها را به رئیسجمهور پیشنهاد بدهند. متاسفانه زنان ما باید از این مجرا عبور کنند که در نهایت نیز زنان توانمند ما نمی‌توانند از آن عبور کنند چون این عده محدود از زنان، سایر زنان توانمند را قبول ندارند. در واقع یک خودزنی در جامعه زنان وجود دارد که اجازه نمیدهد خانمهای توانمند شناسایی شوندو بخواهند موقعیتهایی را به دست بیاورند. به ویژه اینکه این زنان توانمند با آنها از لحاظ پوشش و تفکر همسو نباشند که این مشکل همچنان وجود دارد.» 

البته دانشور به همراه «الهه کولایی» استاد دانشگاه و فعال اصلاح طلب در باره وجود رانت و پول برای لیست بندی‌های انتخاباتی پیشتر افشاگری کرده بوند. دانشور از مطالبه میلیاردی برای حضور  در لیست شورای شهر تهران خبر داده بود و کولایی بیان کرده بود که پول و رانت عامل اصلی لیست بندی انتخاباتی اصلاح طلبان است. 

این رویه در جریان اصلاحات در حالی است که اخیرا سخنرانی یکی از زنان نماینده که عضو فراکسیون امید است درباره مطالبات مردمی انتقادات بسیاری را در بر داشته است. کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به اینکه اصلاح طلبان مطالبات اصلی زنان و جامعه را به مسائل فرعی می کشند و مطالبات جعلی که در راستای منافع این جناح سیاسی است علم می کنند، به شدت انتقاد کردند. 





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان