۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آتش‌سوزی باغات و ضایعات بیشترین حوادث در خردادماه
کد خبر: ۳۱۲۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۴ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان آتش نشاني قزوين خبر داد:

آتش‌سوزی باغات و ضایعات بیشترین حوادث در خردادماه

سرپرست سازمان آتش نشاني قزوين گفت: از مجموع ۲۶۹ عملیات اعزام شده در خردادماه تعداد ۵۱ مورد مربوط به حریق علفزار، باغات و ضایعات است.

آتش‌سوزی باغات و ضایعات بیشترین  حوادث در خردادماه
مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: آتش نشانان قزوين در خرداد ماه امسال در 269 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند.

وی افزود: تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در خردادماه سال 1397، آتش نشانان را به 269 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش نشاني قزوين بيان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در این مدت مربوط به؛ تصادف یا واژگوني خودرو 23 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 9 مورد، حريق خودرو 7 مورد، افکن زمین و ريزش چاه 6 مورد، حریق شرکت 2 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 19 مورد، غرق شدگی در کانال آبرسانی یک مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 17 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 32 مورد، حریق ضايعات 24 مورد، حریق علفزار 18 مورد، حریق باغ 9 مورد، 5 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 97 مورد سایر حوادث بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند.

وی عنوان کرد: از مجموع 269 عملیات اعزام شده در خردادماه تعداد 51 مورد مربوط به حریق علفزار، باغات و ضایعات است.

این مسئول بیان کرد: اين نوع حريق‌ها بیشترین آمار آتش سوزي‌ها در فصل گرما را بخود اختصاص داده و لازم است همه باغداران و اصنافي که در مجاورت مراتع و زمين‌هاي غير محصور استقرار دارند به منظور جلوگيري از سرايت آتش سوزي‌هاي احتمالي و بروز خسارات مالی نسبت به علف زني و ايجاد آتشبر در مرز بين باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کند.

در پايان وی رعايت توصيه‌هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث موثر دانست و تاكيد كرد: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن بي مورد شماره تلفن 125 آتش نشاني بطور جدی خودداري كرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي، با شماره 125 سازمان آتش نشاني تماس حاصل نمایند.
انتهای پیانم/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان