۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین موسسه آموزش عالی رجاءقزوین به دانشگاه تبدیل شد
کد خبر: ۳۰۵۹۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه رجاءاستان قزوین:

موسسه آموزش عالی رجاءقزوین به دانشگاه تبدیل شد

رئیس دانشگاه رجاءاستان قزوین گفت: با توجه به مشکل جذب دانشجو در این سال‌ها ما به دلیل شعار دانشگاه در سال ۹۷ که "دانشگاه کارآفرین، دانشگاه کیفیت محور" است و در راستا همین شعار نیز در حال حرکت هستیم نگران جذب دانشجو نیستیم.

موسسه آموزش عالی رجاءقزوین به دانشگاه تبدیل شد
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ حاجی کریمی رئیس دانشگاه رجاء قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار اندیشه این دانشگاه اظهار کرد: هفته‌ی گذشته مصادف با اعیاد شعبانیه خبر مسرت بخشی که چندین سال برای آن تلاش کرده و منتظرش بودیم به دست ما رسید و آن هم خبر قطعی تبدیل موسسه آموزش عالی به دانشگاه رجاء بود.

وی با اشاره به سال تاسیس دانشگاه رجاء بیان کرد: این دانشگاه در اسفند سال 1374 در استان قزوین تاسیس شد و در سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی با مجوز سازمان سنجش و آموزش کشور فعالیت خود را شروع کرد.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه رجاء در 74رشته دانشجو می‌پذیرد که این رشته‌ها اعم از رشته کامپیوتر، برق، صنایع، معماری، عمران، شهرسازی، حسابداری، مدیریت، تربیت بدنی، اقتصاد و روانشناسی است.

رئیس دانشگاه رجاء افزود: هم اکنون 5170 دانشجو در دانشگاه رجاء مشغول به تحصیل هستند که از لحاظ کثرت دانشجو بعد از دانشگاه آزاد و دانشگاه امام خمینی(ره) یک دانشگاه مستقل هستیم.

حاجی کریمی با بیان اینکه در این سال‌های اخیر جذب دانشجو مشکل شده است؛ گفت: با توجه به مشکل جذب دانشجو در این سال‌ها ما به دلیل شعار دانشگاه در سال 97 که "دانشگاه کارآفرین، دانشگاه کیفیت محور" است و در راستا همین شعار نیز در حال حرکت هستیم نگران جذب دانشجو نیستیم.

تاکنون 10 هزار فارغ التحصیل داشته ایم
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای رسیدن به دانشگاه شدن عنوان کرد: برای تبدیل موسسه به دانشگاه یک چشم انداز 20 ساله طراحی و ارائه داده شد و هم اکنون 40 عضو هیئت علمی تمام وقت، و 10 عضو هیئت علمی نیمه وقت و 200 استاد مدعو که هم صلاحیت عمومی و هم صلاحیت علمی آن‌ها تائید شده است در دانشگاه مشغول به کار هستند.

این مسئول مطرح کرد: بر این اعتقادم که اصل یک دانشگاه استاد و آموزش است تا دانشجو مهارت‌های لازمه در رشته خود را به خوبی کسب کند تا بتواند بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شود.

وی گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها تنها برای جذب دانشجو تلاش می‌کنند و کاری به آن ندارند که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شود یا نه!! اما من تمام تلاش خود را در این دانشگاه می‌کنم که دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه رجاء در رشته‌ای که خوانده‌اند به راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند.

حاجی کریمی اضافه کرد: تفاهم نامه‌های مختلفی با سازمان‌ها و کارخانه‌ها مانند نیرومحرکه، حوزه‌های اجرایی مانند استانداری و شهرداری بسته شده است و با توجه به اینکه این دانشگاه تاکنون 10 هزار فارغ التحصیل داشته است 80% آنان در رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به امکانات موجود در دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه رجاء دارای سالن‌های ورزشی، چمن مصنوعی، سایت‌ها، آزمایشگاه‌‎‌های مجهز، کتابخانه، سلف و خوابگاه مناسب برای دختران و پسران است و فضای ورزشی دانشگاه نیز بعد از اتمام ساعت آموزشی به عنوان یک وظیفه اجتماعی که داریم در اختیار شهر و عموم مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: یکی دیگر از شعارهایی که در دانشگاه مطرح است انجام یک کار فرهنگی در روز است و در سال گذشته در 250 روز کاری توانستیم 217 کار فرهنگی انجام دهیم و شعار دانشگاه را به مرحله عمل برسانیم.

وی ادامه داد: کار فرهنگی روان کننده‌ی کار آموزشی و پژوهشی است و اگر کار فرهنگی به درستی انجام شود در راستای همین کار فرهنگی کیفیت آموزش و پژوهش نیز افزایش می‌یابد.

در رده‌ی 20 مؤسسه اول قرار داریم
رئیس دانشگاه رجا اذعان کرد: ما به دنبال رشته‌هایی هستیم که مورد نیاز بازار کار باشد و با توجه به این که رشته‌های سنتی دیگر بازار کار زیادی ندارند در حال نیازسنجی هستیم تا رشته‌های بین رشته‌ای مانند اقتصاد شهری و یا مدیریت فناوری اطلاعات را نیز وارد دانشگاه کنیم.

وی با بیان اینکه شهریه یکی از محورهای اصلی دانشگاه‌هاست؛ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که حاکم است ولی ما برای دانشجویان تسهیلات از طریق صندوق وام دانشجویی و تخفیف شهریه برای دانشجویان را در نظر گرفته‌ایم و در بعضی موارد برای دانشجویانی که واقعا توان پرداخت شهریه را ندارند از خیرین استان تحت عنوان نذر فرهنگی کمک می‌گیریم.

این مسئول با اشاره به تاسیس دفتر امور بین الملل در دانشگاه رجاء گفت: یکی از ملزومات دانشگاه شدن تاسیس دفتر بین الملل بود تا بتوانیم با دانشگاه‌های همطراز خود در کشورهای دیگر در زمینه پژوهشی و آموزشی همکاری داشته باشیم و برای رشد کیفیت دانشگاه از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های دانشجویی مختلف گفت: انجمن‌های علمی، ورزشی، روانشناسی و مدیریتی تشکیل شد و 3 فصلنامه علمی در گروه‌های حسابداری، مدیریت و اقتصاد در دانشگاه رجاء نیز وجود دارد که جزء فصلنامه‌های معتبر کشور هستند.

حاجی کریمی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت‌های کاری بالایی دارد؛ اظهار کرد: قزوین در حوزه شیرینی به ویژه باقلوا زبانزد همگان است و در نظر داریم این پتانسیل را در حوزه صنعت قرار دهیم و جوانان را وارد بازار کار کنیم و 60% این طرح تاکنون طراحی شده و بصورت مفهومی به استانداری ارائه شده است.

وی در پایان بیان کرد: از مجموع 360 موسسه غیرانتفاعی در رده‌ی 20 مؤسسه اول هستیم و در نظر داریم تا 3 سال آینده در ردیف 5تای اول قرار بگیریم و در طی چند ساله گذشته کمتر از 10مؤسسه داریم که تبدیل به دانشگاه شده‌اند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان