۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اشتغالزایی برای اتباع خارجی، بیکاری برای جوانان ایرانی/ استفاده از کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی! + تصاویر
کد خبر: ۳۰۴۰۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اشتغالزایی برای اتباع خارجی، بیکاری برای جوانان ایرانی/ استفاده از کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی! + تصاویر

از ابتدای سال ۱۳۹۷ تعدادی کارگر افغانی در مجموعه ورزشی آزادی مشغول به کار شده اند تا در ورزش به جای کارگران وطنی، برای اتباع بیگانه اشتغالزایی شود!

اشتغالزایی برای اتباع خارجی، بیکاری برای جوانان ایرانی/ استفاده از کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی! + تصاویر

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، بیست و ششم اسفندماه سال گذشته، کارگران مجموعه ورزشی در اعتراض به عدم دریافت حق و حقوق خود و عقب افتادن مطالبات مالی شان مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان دست به اعتصاب زدند.

کارگران معترض آزادی پیش از حضور مقابل ساختمان وزارت ورزش، اعتراض خود را به گوش مسئولان مجموعه ورزشی آزادی رسانده بودند، اما از آنجا که پاسخی به درخواست آنها داده نشد، سرانجام اعتراض شان را به گوش وزیر ورزش و جوانان رساندند.

درست یک روز پس از اعتصاب کارگران آزادی، مطالبات مالی آنها پرداخت تا به ظاهر همه چیز حل و فصل شود.

حالا پس از گذشت یک ماه از آن ماجرا مجموعه ورزشی آزادی بازهم خبرساز شده؛ خبرهای دریافتی خبرگزاری صبح قزوین حکایت از آن دارد که از ابتدای سال تعدادی کارگر افغانی در این مجموعه مشغول به کار شده اند تا در ورزش به جای کارگران وطنی، برای اتباع بیگانه اشتغالزایی شود!

 

از این کارگران افغانی برای امور مربوط به فضای سبز مجموعه استفاده می شود، طی چند روز گذشته تعدادی از این کارگران مقابل ساختمان دفتر مدیریت مشغول کار هستند که تصاویر زیر نیز نشان دهنده حضور کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی است.

در نظافت ورزشگاه آزادی پس از بازیهای لیگ برتر نیز از این کارگران افغانی استفاده می شد ولی سیاست کاری مجموعه به گونه‌ای است که کارگران کمتر در انظار عمومی ظاهر می شدند.

جالب اینکه همین کارگران افغانى روز شنبه هشتم اردیبهشت در اعتراض به عدم دریافت بخشی از مطالبات خود دست به اعتراض زدند و کارشان به حراست مجموعه آزادى کشیده شد! همانند اتفاقی که سال گذشته و در آستانه شب عید برای کارگران قراردادی مجموعه رخ داد.

استفاده از کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی در شرایطی است که اواخر تیرماه سال 1393، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بخش‌نامه‌ای به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری‌ها، تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی غیردولتی و شرکت‌ها و پیمانکاران مرتبط با آن‌ها ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه را ابلاغ کرد و به وزارت کار ماموریت داد تا اسامی دستگاه‌هایی را که در این باره همکاری نمی‌کنند، اعلام کند.

 

حالا چه خوب است که وزیر ورزش و جوانان، مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و در نهایت مدیر مجموعه ورزشی آزادی شفاف اعلام کنند، در شرایطی که بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات جوانان ایرانى است چرا باید از کارگران افغانی در مجموعه ورزشی آزادی استفاده شود؟!

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان