۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهرداری در خصوص لغو ناگهانی و شتابزده جشنواره ماهی‌گیری توضیح دهد
کد خبر: ۳۰۲۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری در خصوص لغو ناگهانی و شتابزده جشنواره ماهی‌گیری توضیح دهد

عضو شورای شهر قزوین گفت: ماهيگيري يك ورزش همگاني است و توسعه ورزش‌های همگانی نیز از وظایف تعریف شده شورا و شهرداري است؛ بنابراين ما بايد از برگزاري چنين برنامه‌هايي حمايت كنيم.

شهرداری در خصوص لغو ناگهانی و شتابزده جشنواره ماهی‌گیری توضیح دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سیده منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه پارلمان محلی که در تالار مردمی برگزار شد، اظهار کرد: در ملاقات‌های مردمی در رابطه با قانون ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای مراجعات زیادی داریم و تلاش اعضای شورا به برطرف کردن این مشکلات معطوف است.

وی افزود: اما در هر صورت برای شورای شهر، قانون باید ملاک باشد و شورا نمی‌تواند لوایح و طرح‌های مغایر با قانون را به تصویب برساند.

این عضو شورا با اشاره به لغو ناگهانی جشنواره ورزش همگانی ماهیگیری در پارک ملت به شهرداری متذکر شد و ادامه داد: در پارک ملت جشنواره ای تحت عنوان ورزش همگانی ماهیگیری تدارک دیده شده بود، در سال‌های قبل و همچنین در شهرهای دیگر چنین برنامه‌هایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اما نكته عجيب اين بود كه چند ساعت مانده به برگزاري جشنواره اين برنامه به صورت شتابزده و ناگهاني از جانب شهردار محترم لغو می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: به نظر من لغو این برنامه آن هم به این صورت، توهین به مردم است که در این مورد اعتراضات زیادی هم به همراه داشت، نمی‌توان به دلیل جالب نبودن ماهي‌گيري برای اشخاصی، با بهانه‌هايي مثل حمايت از حيات وحش فلسفه ماهیگیری را زير سوال برد.

وی بیان کرد: ماهيگيري يك ورزش همگاني است و توسعه ورزش‌های همگانی نیز از وظایف تعریف شده شورا و شهرداري است؛ بنابراين ما بايد از برگزاري چنين برنامه‌هايي حمايت كنيم.

قوامی اذعان کرد: از نظر روانپزشکی به بیمارانی که افسردگی، استرس و اضطراب دارند تجویز می‌شود که در ورزش ماهیگیری شرکت کنند؛ زيرا اين ورزش باعث آرامش و افزايش تمركز مي‌شود.

وی تاکید کرد: گفته می‌شود ماهی‌های قرمز آب را آلوده می‌کنند، پس اصل مطلب یعنی رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌ها اشتباه بوده است؛ چراکه آب همین استخر برای آبیاری فضای سبز پارک استفاده می‌شود.

این عضو شورا بیان کرد: اگر این ماهی‌ها آلوده هستند؛ چرا در استخرهای پارک‌ها رها می‌شوند؟ و اگر آلوده نیستند چرا جشنواره را لغو می‌کنید؟

وی ادامه داد: شورای شهر کمیسیونی به نام محیط زیست دارد؛ لازم است نظر كمسيون در اجراي اين گونه برنامه‌هاي فرهنگي محيط زيستي پرسيده شود تا از تبعات اجتماعي و زيست محيطي برنامه‌هاي مرتبط با اين حوزه كاسته شود.

قوامی اضافه کرد: در هر برنامه اي نقاط قوت و ضعف وجود دارد كه اين برنامه هم مستثني نيست و بحث‌هاي زيست محيطي و آلوده بودن آب به دليل وجود ماهي قرمز مطرح شد كه البته همگي قابل حل بود.

وی عنوان کرد: طوماری به من داده اند که حدود 200 نفر آن را امضا کرده و از شورای شهر خواسته اند تا به این موضوع رسیدگی کند.

این عضو شورا افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم موظف به پیگیری اعتراض و رنجش شهروندان هستیم و باید از آقای شهردار درمورد دلیل لغو ناگهانی و شتابزده این برنامه، توضیح خواسته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان