۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اقدام اخیر ترامپ برخلاف مقررات سازمان ملل است/ جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار سکوت نخواهد کرد
کد خبر: ۲۶۹۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقدام اخیر ترامپ برخلاف مقررات سازمان ملل است/ جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار سکوت نخواهد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا جهان اسلام و کشورهای اسلامی در این موضوع هم آمریکا را ناکام خواهند گذاشت.

اقدام اخیر ترامپ برخلاف مقررات سازمان ملل است/ جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار سکوت نخواهد کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار کرد: قدس شریف متعلق به همه مسلمانان جهان است و هرگز از ماهیت اسلامی خود خارج نخواهد شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با این اقدام خود نشان دادند که تحت سلطه صهیونیست‌ها هستند و ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها آمریکا را اداره می‌کنند امروز به اثبات رسیده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز کرد: این اقدام بر خلاف همه موازین و بیانیه‌های سازمان ملل متحد و مقررات بین‌المللی است.

قدس شریف متعلق به همه مسلمانان جهان است
نقوی حسینی تصریح کرد: چنین رفتاری از رییس جمهور آمریکا موجب تنش‌زایی در منطقه می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گویا ترامپ و هم‌پیمانانش هنوز درس عبرت از سرنوشت داعش نگرفتند و به دنبال تنش و درگیری در منطقه هستند.

وی عنوان کرد: این اقدام آمریکا در راستای جبران ناکامی‌هایی است که سال‌های اخیر به واسطه جنگ‌هایی که در منطقه به راه انداختند نصیبشان شد.

نقوی حسینی افزود: آمریکا می‌خواهد با چنین اقداماتی در عرصه بین‌المللی ژست بگیرد و نشان دهد که تاثیرگذار در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران اقدام ترامپ را به رسمیت نمی‌شناسد
این مسئول تاکید کرد: قطعا جهان اسلام و کشورهای اسلامی در این موضوع هم آمریکا را ناکام خواهند گذاشت اگرچه متاسفانه برخی کشورهای مدعی ام‌القرای اسلام امروز سکوت کرده‌اند و حتی ترامپ مدعی است که با آن‌ها هماهنگ کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر واقعا این هماهنگی صورت گرفته باشد قطعا جهان اسلام این کشورها را تحمل نخواهد کرد و از این کشورها همیشه به عنوان خائن به جهان اسلام یاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی سکوت نخواهند کرد و هرگز قدس شریف از ماهیت اسلامی خود خارج نخواهد شد.

نقوی حسینی افزود: جمهوری اسلامی ایران به شدت این اقدام تجاوزگرانه آمریکا و صهیونیست‌ها نسبت به فلسطین را محکوم می‌کند و هرگز چنین اقدامی را به رسمیت نخواهد شناخت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی تمام ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا با دیپلماسی، استفاده از مراجع بین‌المللی و با کمک کشورهای اسلامی جلو این تجاوز آشکار گرفته شود.

انتهای پیام/ 7003

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان