۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سعدحریری مهره ای سرسپرده است/ صهیونیست‌ها جرأت حمله به لبنان را ندارند
کد خبر: ۲۶۸۵۳۶ نویسنده: علی قنبرلو تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳۰ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

سعدحریری مهره ای سرسپرده است/ صهیونیست‌ها جرأت حمله به لبنان را ندارند

کارشناس سیاسی گفت: اوضاع عربستان دقیقا مثل وضعیت اواخر دوران پهلوی است، پادشاه پیر دیگر نمی‌توانست دستورات و استراتژی غربی‌ها را اجرا کند و ولیعهد جوان را روی کار آوردند تا بتواند بهتر این سیاست‌ها را اجرا کند.

سعدحریری مهره ای سرسپرده است/ صهیونیست‌ها جرأت حمله به لبنان را ندارند
علی قنبرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با بیان اینکه نخست وزیر مستعفی لبنان دارای تبعیت همزمان از لبنان، عربستان و فرانسه است، گفت: سعد حریری در عربستان شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارد و ظاهرا شرکت‌هایش در حال ورشکستگی است.

وی افزود: مالکان شرکت‌های ورشکسته عربستان در حال بازداشت هستند و تعدادی از شاهزادگان نیز به همین بهانه دستگیر شده‌اند، یکی از دلایل وابستگی حریری به عربستان نیز همین شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انقراض داعش در عراق و سوریه، عربستان قصد مداخله در اوضاع کشورها به شیوه دیگری را دارد و می‌خواهد کشورها را به طریق دیگری تحت فشار قرار دهد.

قنبرلو با بیان اینکه عربستان احتمالا با این کار می‌خواست سعد حریری را به تسلط خود درآورده و اموالش را مصادره کند، اذعان کرد: عربستان از سوی دیگر قصد داشت بابت ورشکستگی شرکت‌های حریری به او امتیاز بدهد تا در عوض وی علیه ایران و حزب الله لبنان موضع‌گیری کند.

وی با اشاره به آیه "و مکروا و مکرالله" تاکید کرد: اما خداوند مکرشان را به خودشان بازخواهد گرداند و به اهدافشان نخواهند رسید، همان طور که امریکا در حال از دست دادن یکی پس از دیگری مهره‌هایش در منطقه است.

این کارشناس سیاسی در مورد پیشینه سیاسی سعد حریری تشریح کرد: پدر حریری یکی از شخصیت‌های برجسته لبنان بود که عربستان و امریکا در ترور او نقش داشتند و خود حریری نیز از این موضوع مطلع است، اما مهره ای سرسپرده است.

قنبرلو اضافه کرد: حریری عضو حزب المستقبل است و این حزب نیز با استعفای وی مخالف است، هم حزبی‌های حریری نیز به اینکه حریری گروگان گرفته‌شده و به اختیار خودش استعفا نداده، معترض هستند.

وی با اشاره به اینکه عربستان در باتلاق یمن گیرکرده و قصدداشت با برهم زدن آرامش لبنان اذهان را از بحران یمن منحرف کند، افزود: هدف دیگر عربستان مقصرسازی از ایران و حزب الله در مشکلات لبنان بود تا بتواند با این بهانه صهیونیست‌ها را متقاعد به حمله به لبنان حمله کند، اما با تدابیر سنجیده سید حسن نصرالله و مسئولین لبنان، این توطئه خنثی شد.

این مدرس دانشگاه گفت: به نظر نمی‌رسد صهیونیست‌ها حماقت حمله به لبنان را مرتکب شوند، زیرا جرئت این کار را ندارند و خسارت زیادی نیز برایشان خواهد داشت و دست به این کار نخواهند زد.

قنبرلو با بیان اینکه اوضاع کنونی عربستان دقیقا مثل وضعیت اواخر دوران پهلوی است، اضافه کرد: پادشاه پیر دیگر نمی‌توانست دستورات و استراتژی غربی‌ها را اجرا کند و ولیعهد جوان را روی کار آوردند تا بتواند بهتر این سیاست‌ها را اجرا کند.

وی در پایان گفت: عربستان رژیم سنتی سرسختی است که دچار وضعیت آشفته‌ای شده و روز به روز اوضاعش وخیم‌تر می‌شود.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان