۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰ واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی تعطیل شد
کد خبر: ۲۶۷۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۸ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان قزوین؛

۳۰ واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی تعطیل شد

کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، تعداد ۳۰ واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی را در شهریور و مهر ۱۳۹۶ پلمپ کردند.

۳۰ واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی تعطیل شد
مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی این دو ماه بازرسان بهداشت محیط، تعداد پنج هزار و 265 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند که به علت وجود نواقص بهداشتی، برای 765 مورد اخطار غیربحرانی صادر کردند.

به گفته وی بیش از 700 مورد، اقدام به رفع نواقص در مهلت داده شده کردند و برای 52 مورد به علت عدم رفع نقص، اخطار تعطیل 48 ساعته صادر شد که در نهایت 30 واحد به طور موقت پلمپ و پرونده آنها برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

این مسئول بیان کرد: در طول دو ماه گذشته کارشناسان بهداشت محیط تعداد 826 مورد نمونه آب برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی برداشت کردند و برای رفع مشکلات بهداشتی نمونه هایی که دارای آلودگی میکروبی بود، از جمله عدم کُلرزنی و خرابی تأسیسات، با آب و فاضلاب روستایی و بخشداری‌ها مکاتبه شد.

وی ابراز کرد: صدور 3009 مورد کارت بهداشت و 351 مورد نمونه برداری مواد غذایی از دیگر اقدامات واحد بهداشت محیط شهرستان قزوین طی این دو ماه بود. 

سلیمانی گفت: تعداد 131 مورد از نمونه های موادغذایی برداشت شده، مغایر با استاندارد تشخیص داده شد که پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را با شماره 190 به اطلاع بازرسان بهداشت محیط برسانند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان