۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین
کد خبر: ۲۶۷۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۷ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی استان خبرداد:

ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین

معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد.

ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین
سید منصور حاج سید جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده که یکی از آنها واردات نژادهای جدید دام سبک و سنگین است.

وی با بیان این مطلب افزود: چند روز پیش ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد.

به گفته وی این اقدام با هدف کمک به تامین گوشت قرمز کشور صورت گرفته و هنوز مراحل نخستین خود را طی می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی قزوین در ادامه به مشخصات این نوع گوساله اشاره کرد و گفت: گوساله نژاد شاروله ۸۰۰ سال قبل در منطقه‌ای به نام شارلز فرانسه شناخته شد، وزن این گوساله به طور متوسط بین ۹۰۰ کیلوگرم تا یک هزار و ۱۰۰ تن می‌رسد.

این مسئول در ادامه به کیفیت گوشت و همچنین ضریب تبدیل بالا در این نژاد پرداخت و افزود: شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی، ترکیبی و غیره که در ایران پرورش می‌یابند، قابل مقایسه نیست، زیرا به طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند.

وی در پایان گفت: البته واردات این نژاد هم اکنون برای شرکت سیمرغ زیاران، جنبه تحقیقاتی داشته و باید قابلیت‌های آن در ایران خصوصا با توجه به کمبود آب و علوفه و هزینه بالای پرواربندی در کشور بررسی و سپس در حجم‌های بالاتر اقدام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان