۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قطار روحانی در جذب سرمایه از دولت دهم عقب ماند/ افت چشمگیر میزان سرمایه‌‌گذاری در دورانِ پسابرجام
کد خبر: ۲۶۶۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۱۷:۸ ↗ لینک کوتاه

آماری از میزان سرمایه‌‌گذاری خارجی در ایران؛

قطار روحانی در جذب سرمایه از دولت دهم عقب ماند/ افت چشمگیر میزان سرمایه‌‌گذاری در دورانِ پسابرجام

آمارها حکایت از آن دارد دولت دهم ۵ میلیارد دلار بیشتر از دولت یازدهم علی‌‌رغم نبود برجام سرمایه خارجی جذب کرده است.

قطار روحانی در جذب سرمایه از دولت دهم عقب ماند/ افت چشمگیر میزان سرمایه‌‌گذاری در دورانِ پسابرجام
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، بر اساس آمار و مستندات موجود، دولت یازدهم در ۴ سال فعالیت خود (۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵) به ترتیب ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار، ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار، ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب اقتصاد ایران کرده که این رقم مجموعا ۱۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار می‌شود.

این در حالی است که دولت دهم در ۴ سال فعالیت خود (۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱) به ترتیب ۲ میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار، ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار، ۴ میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار و ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب اقتصاد ایران کرده که این رقم در مجموع به ۱۵ میلیارد و ۵۷۱ میلیون دلار می‌رسد.

بنابراین باید گفت در دولت حسن روحانی روند سرمایه گذاری خارجی در کشور با افت فاحش ۵ میلیارد دلاری و حدودا ۴۷ درصدی رو به رو شده است.

کارشناسان دلیل این روند را ورود هیاتهای تجاری خارجی به منظور فروش کالاهایشان دانسته‌اند نه سرمایه‌گذاری در ایران! با این وصف باید گفت در دوران پسابرجام نه‌‌تنها روند سرمایه‌‌گذاری در ایران افزایش نیافته، بلکه کاهش نیز پیدا کرده است و این با شعارهای مسئولین تناقض آشکار دارد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان