۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود/ رونمایی از ۹ کتاب
کد خبر: ۲۶۵۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳۰ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار استان قزوین:

۶۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود/ رونمایی از ۹ کتاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: مجموعه برنامه‌های سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و نیروهای مسلح در هفته دفاع‌ مقدس ۶۰۰ عنوان در ستاد استانی بیش بینی شده است.

 ۶۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود/ رونمایی از ۹ کتاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین روز گذشته(چهارشنبه) در نشست خبری فرماندهان با اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه استان بیان کرد: از برجسته ترین ویژگی هفته دفاع مقدس امسال همزمانی با ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس رویکرد ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی دارد، ابراز کرد: تمام رزمندگان با فرهنگ حسینی و علوی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه جاری شود.

این مسئول در ادامه افزود: فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ عاشورای حسینی است که رزمندگان از آن الگو می‌گرفته اند و باید در حفظ و نگهداری آن همت شود تا آثار دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف قرار نگیرد.

طاهرخانی تصریح کرد: مجموعه برنامه‌های سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و نیروهای مسلح در هفته دفاع‌ مقدس ۶۰۰ عنوان در ستاد استانی بیش بینی شده است که حدود ۲۵۰ عنوان آن به سپاه، پایگاه‌ها و حوزه‌ها اختصاص دارد.

ساخت باغ موزه به وسعت ۵ هکتار
وی اعلام کرد: عملیات ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس با عنوان باغ موزه در زمینی به وسعت ۵ هکتار و ۴هزار متر مربع زیربنا در بوستان باراجین در جوار هشت شهید گمنام در هفته‌ی دفاع مقدس آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۰ جلد کتاب دفاع مقدس منتشر شد و امسال در هفته دفاع مقدس از ۹ جلد کتاب رونمایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: حضور پیشکسوتان در مراکز علمی با بیان بخشی از خاطرات دوران جنگ، برگزاری نمایشگاه،دیدار خانواده شهدا و برگزاری رژه، گرامیداشت شهدای فرمانده، مراسم سالروز شکست حصر آبادان، افتتاح تعدادی از یادمان شهدای گمنام و کلنگ زنی ساخت یادمان در دیگر مناطق از برنامه‌های استان در هفته دفاع مقدس است.

وی در پایان عنوان کرد: پخش برنامه‌های زنده در طول هفته دفاع مقدس در صدا و سیما و در مقر قرارگاه عملیانی ۱۶ زرهی با بیان خاطرات و آثار دفاع مقدس استان انجام می‌شود، همچنین با آغاز سال تحصلی زنگ مقاومت و دفاع مقدس به صورت نمادین در مدارس زده خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان