۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آغاز رزمایش ۱۰ روزه کره جنوبی و آمریکا در میان تنش‌ها با کره شمالی
کد خبر: ۲۶۳۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

خبرگزاری فرانسه خبر داد:

آغاز رزمایش ۱۰ روزه کره جنوبی و آمریکا در میان تنش‌ها با کره شمالی

در حالی که جنگ لفظی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن همچنان ادامه دارد، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک سالانه خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آغاز رزمایش ۱۰ روزه کره جنوبی و آمریکا در میان تنش‌ها با کره شمالی
به گزارش  سرویس سیاسی صبح قزوین ، کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه تمرین‌های نظامی مشترک خود را در حالی آغاز کردند که پیونگ‌یانگ پیشاپیش هشدار داده بود این تمرین‌های نظامی تنش‌ها را در منطقه افزایش خواهد داد.

ده‌ها هزار سرباز در این تمرین نظامی که «یولچی فریدام گاردین» (Ulchi Freedom Guardia)  نام دارد، شرکت می‌کنند. نام رزمایش ۲۰۱۷ از نام ژنرالی گرفته شده است که از سرزمین قدیمی کره در برابر چین دفاع کرد.

این تمرین‌های نظامی که عمدتا مبتنی بر شبیه‌سازی‌های با رایانه است، در کره جنوبی برگزار می‌شود و 10 روز طول می‌کشد.

کره جنوبی و آمریکا این تمرین‌های نظامی را صرفا دفاعی توصیف کردند، اما از دید پیونگ‌یانگ این تمرین‌های نظامی، تکرار تمرین تحریک‌آمیز حمله به خاک این کشور است.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در سال ۲۰۱۷ در شرایط تشدید تنش‌ها و جنگ لفظی بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن برگزار می‌شود.

کره جنوبی ماه ژوییه دو موشک بالستیک قاره پیمان آزمایش کرد، آزمایش‌هایی که به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از قاره آمریکا را در تیررس آن قرار می‌دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در پاسخ تهدید که «آتش و خشم» را بر کره شمالی به کار می‌برد.

رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی-آمریکا از سال ۱۹۷۶ برگزار می‌شود.

حدود پنج هزار سرباز کره جنوبی در رزمایش امسال حضور دارند. شمار نظامیان آمریکایی شرکت کننده در این رزمایش ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که نسبت به رزمایش سال قبل -که تعداد آن‌ها ۲۵ هزار نفر بود- کاهش دارد.

مطبوعات کره جنوبی گزارش دادند که واشنگتن قصد دارد از طرح اولیه خود را برای استقرار دو ناو هواپیمابر نزدیک شبه جزیره کره در چارچوب این رزمایش صرف نظر کند. در همین حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، یکشنبه این موضوع را تکذیب کرد که واشنگتن با کاهش تعداد سربازان شرکت‌کننده در این رزمایش به دنبال آرام کردن پیونگ‌یانگ است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان