۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین محدوديت‌هاي بودجه اجازه نداد راه آهن رشت-قزوین سریع‌تر تکمیل شود
کد خبر: ۲۵۳۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر راه در بازدید از راه آهن رشت-قزوین:

محدوديت‌هاي بودجه اجازه نداد راه آهن رشت-قزوین سریع‌تر تکمیل شود

وزیر راه در بازدید از راه آهن رشت-قزوین بیان کرد: ما علاقمند بوديم راه آهن رشت سريعتر به بهره برداري برسد؛ اما محدوديت‌هاي بودجه دولت گاهي طرح‌هاي مهم كشور را با تاخير مواجه مي‌كند.

محدوديت‌هاي بودجه اجازه نداد راه آهن رشت-قزوین سریع‌تر تکمیل شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی  عصر روز گذشته(چهارشنبه) با حضور در استان گیلان از پروژه راه آهن رشت قزوین بازدید کردند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن قزوين- رشت خاطرنشان کرد: ما علاقمند بوديم راه آهن رشت سريعتر به بهره برداري برسد؛ اما محدوديت‌هاي بودجه دولت گاهي طرح‌هاي مهم كشور را با تاخير مواجه مي‌كند.

وی با بیان اینکه با پيشرفت 80 درصدي ريل‌گذاري، عمليات ريل‌گذاري در 123 كيلومتر از مسير به پايان رسيده و اين درحالي است كه اين رقم تا قبل از سال 1392، 12 درصد بوده است.

این مسئول در ادامه افزود: عمليات ريل‌گذاري مستقيم 41 كيلومتر از مسير 164 كيلومتري اين محور باقي‌مانده است كه با احتساب خطوط ايستگاهي تا كنون 142 كيلومتر عمليات ريل‌گذاري انجام شده است.

وی به پيشرفت فيزيكي 94 درصدي عمليات زيرسازي این پروژه اشاره کرد و گفت: اين رقم تا شهريورماه سال 1392، 52 درصد بوده است که تا خرداد ماه سالجاري به 94 درصد رسيده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اين پروژه داراي ٥٧ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالري به طول 25 كيلومتر و 50 دستگاه پل بزرگ به طول 9 كيلومتر است كه پل حاشيه سد منجيل به طول هزار و 431 متر، بزرگترين پل راه‌آهن در كشور محسوب مي‌شود و به تازگي عمليات ريل‌گذاري آن آغاز شده است.

آخوندی اضافه کرد: سرعت اين خط ‌آهن 160 کیلومتر بر ساعت براي قطارهاي مسافري و 120 كيلومتر بر ساعت براي قطارهاي باري است و با اتمام این پروژه سالانه 2.8 ميليون نفرظرفيت مسافر و 7 ميليون تن سالانه به ظرفيت حمل بار كشور افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اين راه آهن بايد به انزلي و آستارا و سپس به آذربايجان متصل شود و به اين ترتيب گيلان مي‌تواند از يك سو نقش منطقه اي و فراملي ايفا كند و از سوي ديگر استان هاي كشور را به يكديگر متصل کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان