۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کاهش ۱۲ درصدی سرقت در استان/ باند حرفه‌ای سارقان بانک دستگیر شدند
کد خبر: ۲۳۵۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی قزوین خبر داد:

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در استان/ باند حرفه‌ای سارقان بانک دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش ۱۲ درصدی سرقت خبرداد و افزود: پلیس قزوین توانست باند حرفه‌ای سرقت بانک را دستگیر کند.

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در استان/ باند حرفه‌ای سارقان بانک دستگیر شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین، پیش از ظهر امروز در مقر فرماندهی نیروی انتظامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
سردار مهدی محمودی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، در این نشست ابراز کرد: در ابتدای سال 95 اولویت‌هایی برای پلیس درنظرگرفته شد که اولین اولویت کاهش سرقت بود.
وی خبر داد: بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، تا پایان سال 95 میزان سرقت‌های مختلف در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.
محمودی افزود: کاهش سرقت از معقوله‌هایی است که به جد توسط پلیس پیگیری می‌شود؛ در سال 90 میزان سرقت‌ها در قزوین 40درصد افزایش داشت، سپس در سال 91 سرقت‌ها 12 درصد کاهش، در سال 92 سرقت در قزوین 13 درصد کاهش، در سال 93 کاهش 13درصدی، در سال 94 کاهش 15 درصدی و در سال 95 مجموع سرقت‌های استان قزوین 12 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی قزوین یادآور شد: انواع سرقت‌های استان قزوین در دو سال 94 و 95 مجموعا 27 درصد کاهش داشته است که این عدد 4 برابر استاندارد کشوری می‌باشد که توسط پلیس تعریف شده است.
وی اظهار کرد: سرقت منزل به میزان 8 درصد، سرقت از مغازه و واحدهای صنفی9 درصد، سرقت از اماکن خصوصی 8 درصد، سرقت از مراکز دولتی 27 درصد، سرقت موتور سیکلت 14 درصد و سرقت پلاک موتور سیکلت 100 درصد کاهش داشته است.
محمودی همچنین اعلام کرد: میزان کیف قاپی در سال جاری 20 درصد و میزان جیب بری 70 درصد کاهش داشته است، سایر سرقتها نیز شامل کاهش 13 درصدی می‌باشند.
فرمانده انتظامی استان درباره میزان کشف اموال مسروقه، عنوان کرد: کشفیات اموال مسروقه مغازه و واحدهای صنفی 11 درصد، کشفیات سرقت اموال مسروقه داخل خودرو 31 درصد، کشفیات اموال مسروقه از جیب بری 100 درصد، کشفیات احشام سرقت شده 14 درصد، کشفیات کشو زنی 39 درصد و کشفیات اموال مسروقه بانک 300 درصد افزایش داشته است.
وی خبر داد: یک باند حرفه‌ای سرقت از بانک طی سال جاری توسط پلیس استان تحت تعقیب قرار گرفت که دستگیری مجرمان این سرقت‌ها ختم شد.
محمودی در ادامه توضیح داد: این باند در سال 93 و سال 95 یکی از بانک‎های شهرستان تاکستان را مورد سرقت حرفه‌ای قرار داده بودند به شکلی که هیچ رد پایی از خود به جا نگذاشته بودند.
وی افزود: پرونده این سرقت‌ها همچنان در حال پیگیری بود که یک سرقت مشابه در یکی از استان‌های همجوار اتفاق افتاد و یک نفر دستگیر شد؛ با هماهنگی قضایی شخص بازداشت شده به قزوین منتقل شد که با تطابق موارد سرقت و در بازجویی کارآگاهان نیروی انتظامی استان، شخص مجرم به سرقت اعتراف و هم دستان خود را لو داد.
فرمانده انتظامی قزوین ادامه داد: هم دستان این مجرم که در استان‌های دیگر بودند، طی 48 ساعت دستگیر شدند و طی بازجویی‌ها به 11 فقره سرقت اعتراف کردند.
وی عنوان کرد: این باند سرقت 5 فقره سرقت ناموفق و 6 فقره سرقت موفق در استان‌های مختلف داشتند که در مجموع 12 میلیارد ریال را از بانک‌ها سرقت کردند.
محمودی تاکید کرد: این افراد از مجرمان سابقه دار بوند که پس از طی محکومیت خود در زندان و آزادی، دست به این سرقت‌ها می‌زدند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان