۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عملکرد قابل توجه استان قزوین در تدوین سند اهداف آموزش و پرورش
کد خبر: ۱۷۷۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس‌جمهور مطرح کرد

عملکرد قابل توجه استان قزوین در تدوین سند اهداف آموزش و پرورش

مشاور رئیس‌جمهور گفت: تهیه سند توسعه آموزش و پرورش در هر استان با توجه به قابلیت‌ها و نیازهای منطقه ای، کار درست و ابتکار بسیار جالبی است که آموزش و پرورش استان قزوین انجام داده است.

عملکرد قابل توجه استان قزوین در تدوین سند اهداف آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمد علی نجفی، مشاور رئیس جمهور در حاشیه همایش تجلیل از معلمان نمونه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اصحاب رسانه با اشاره به نقش معلمان در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه اظهار کرد: از ابتدای تاریخ تا به امروز اساس پیشرفت و تمدن، تعلیم و تعلم بوده است.

وی معلمان را رکن اصلی تعلیم و تربیت در جامعه برشمرد و افزود: بدون کار تعلیم و تربیت هیچگاه فرهنگ و تمدن رشد پیدا نمی‌کند به ویژه در قرن حاضر نقش تعلیم و تربیت بیشتر شده است.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اصلی ترین نقش در توسعه و پیشرفت کشور و همچنین تعالی و تکامل شخصیت انسان‌های جامعه، وابسته به نقشی است که معلمان ایفا می‌کنند بنابراین آموزش و پرورش و معلمان باید جایگاه والایی در جامعه داشته باشند.

وی درباره رونمایی سند اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه در ارتباط با آموزش و پرورش اسناد بالا دستی خوبی طراحی شده است چه آنچه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و چه سایر مواردی که در شورای عالی آموزش و پرورش و بقیه نهادها تدوین شده است.

نجفی عنوان کرد: اینکه در هر استان با توجه به قابلیت‌ها و نیازهای منطقه، سند توسعه آموزش و پرورش تهیه شود کار درست و ابتکار بسیار جالبی است که آموزش و پرورش استان قزوین انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر اهداف و برنامه‌ها بر اساس سند تدوین شده، انجام شود راندمان فعالیت‌ها بالا می‌رود لذا به نظر می‌رسد این سند در توسعه آموزش و پرورش در سال‌های آینده نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی عنوان کرد: در سال گذشته بودجه هزینه‌های جاری آموزش و پرورش، 23 هزار میلیارد تومان بود اما دولت به دلیل اهمیت آموزش و پرورش و مشکلات موجود، 26 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از رقمی که در بودجه پیش بینی شده بود برای آموزش و پرورش هزینه کرد.

وی اضافه کرد: امسال نیز در حدود 29 تا 30 هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که البته ممکن است تامین کننده همه هزینه‌های آموزش و پرورش نباشد.

نجفی در پایان گفت: با ابلاغ بودجه از سوی مجلس در نظر داریم تا بودجه برخی دستگاه‌های خاص از جمله آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار دهیم که امیدواریم با تشکیل مجلس جدید، هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس به ویژه در زمینه آموزش و پرورش حاصل شود و سال 95 سال بهتری برای معلمان و کشور باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان