۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین علت تیره شدن ناگهانی پوست
کد خبر: ۱۳۷۳۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

علت تیره شدن ناگهانی پوست

الگوی غذایی نامناسب، مهمترین علت عملکرد نامناسب کبد و در نتیجه تیره شدن رنگ پوست می‌باشد.

علت تیره شدن ناگهانی پوست
دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و مدرس طب اسلامی ایرانی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان گفت: رنگ صورت نشان دهنده‌ی عملکرد معده و کبد است یعنی کسانی که معده و کبد سالمی دارند، رنگ صورت آنها شفاف و شاداب می‌باشد و برعکس کسانی که پوست کدر و تیره( سربی و بی روح) دارند از معده و کبد ضعیفی برخوردار می‌باشند.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از افراد جامعه کبد آنها مناسبی ندارند، در نتیجه دچار یبوست می‌شوند و سموم موجود در بدن آنها خارج نمی‌شوند و در سطح پوست تجمع می‌کنند، به علاوه تغییر رنگ پوست نسبت به حالت عادی نشان دهنده‌ی نبودن سلامت درونی و سلولی می‌باشد.

اکبری اظهار داشت: افراد برای رفع تیرگی پوست و سیاهی دور چشمان ابتدا باید الگوی غذایی خود را اصلاح کنند، برای نمونه مصرف فست فود، آب سرد به میزان زیاد، گوشت مرغ صنعتی، گوشت گاو و روغن‌های صنعتی پرهیز کنند.

وی افزود: برای درمان اختلالات پوستی و تغییرات رنگدانه‌ای در پوست باید کبد تقویت شود که انار تاثیر بسیار زیادی برای بهبود عملکرد کبد دارد و نیز مصرف انار موجب خارج شدن مواد زائد در بدن و روشن شدن چهره و افزایش شادابی پوست می‌شود.



انتهای پیام/


منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان