۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نظر جالب یک دانشجوی طرح ولایتی اهل بلوچستان در مورد داعش
کد خبر: ۹۶۵۷۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نظر جالب یک دانشجوی طرح ولایتی اهل بلوچستان در مورد داعش

برای تهیه گزارش از طرح ولایت دانشجویی خراسان شمالی رفته بودیم که پوشش بلوچی یکی از دانشجویان توجه ما را به خود جلب کرد.

نظر جالب یک دانشجوی طرح ولایتی اهل بلوچستان در مورد داعش

گروه دانشگاه صبح قزوین - حسن براتی؛ برای تهیه گزارش از طرح ولایت دانشجویی خراسان شمالی رفته بودیم که پوشش بلوچی یکی از دانشجویان توجه ما را به خود جلب کرد. وقتی از بچه ها پرسیدم او کیست، دوستان گفتند از استان سیستان و بلوچستان آمده است و گویا دانشجوی مجتمع آموزش عالی اسفراین است.

 

تصاویر را که تهیه کردیم و از ناهار برگشتیم. در خوابگاه برای دقایقی با او هم کلام شدیم، نامش شریف پرواره بود. فرزند چابهار بلوچستان و دانشجوی ترم سوم اسفراین.

 

ابتدا از شریف پرسیدم شیعه هستید یا از برادران اهل سنت، در پاسخ گفت: الان شیعه هستم.

 

وی افزود: از سال ۷۴ به مکتب نورانی اهل بیت(ع) پیوسته ام، در واقع بزرگ قوم ما بعد از آشنایی با امام علی(ع) و مطالعه کتب شیعه و تحقیق درباره این مذهب، شیعه شد.

 

شریف ادامه داد: او در سال ۸۹ مسجدی را در بلوچستان بنا کرد و با نهایت احترام و وحدت در میان برادران اهل سنت زندگی خود را ادامه می دهد و در مناسبت های عزا و ولادت ائمه اطهار(ع) مراسم های پرشوری برپا می کند.

 

این دانشجوی خراسان شمالی گفت: پس از شیعه شدن بزرگ قومش به خاطر روشنگری هایی که علیه گروهک عبدالمالک ریگی و تفکر وهابیت در منطقه انجام داد، چند بار مورد سوء قصد این گروه تروریستی واقع شد.

 

وی در این رابطه گفت: یکبار در ایام محرم بود که در مقابل مسجد چند نفر از سوی ریگی به ایشان حمله کردند و چند تیر به دست و سینه او شلیک کردند و وقتی می خواستند به سر او شلیک کنند با عنایت امام حسین(ع) اسلحه گیر کرد.

 

شریف پرواره در ادامه بیان کرد: گروه های تروریستی و وهابی در منطقه تلاش دارند علیه وحدت شیعه و سنی اقدام کنند، اما این عملیات تروریستی باعث شد وحدت بیشتر هم بشود.

 

وی با اشاره به اینکه پس از این حادثه بزرگان اهل سنت برای عیادت بزرگ قوم ما آمدند، گفت: همین موضوع باعث شد روابط مستحکمتر شود و حتی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در مسجد ما حضور می یابند.

 

این دانشجوی طرح ولایت نظرش در مورد تشیع لندنی و طیف شیرازی را چنین بیان کرد: وقتی ریگی را گرفتند و از او پرسیدند چطور افراد را به وهابیت و گروه تروریستی ات جذب می کنی و چنین اقدامات غیر انسانی را مرتکب می شوی، حرف عجیبی زد.

 

شریف پرواره افزود: ریگی گفت پخش کردن چند دقیقه از صحبت های جریان صادق شیرازی کافی است تا حسابی جوانان را تحریک و برای انجام این اقدامات راضی شان کنم.

 

وی تصریح کرد: گروههای تروریستی هر اقدامی را که می خواهند انجام دهند، ابتدا تلاش می کنند مردم را با خود همراه کنند و اگر مردم با آنها همراهی نکنند و وحدت داشته باشند، هیچ کاری از دستشان بر نمی آید.

 

وی با اشاره به پیشروی های داعش در برخی کشورهای منطقه گفت: یکی از دلایل این پیشروی ها فریب مردم با دستگاههای تبلیغاتی است که باعث شده بخشی از مردم با آنها همراهی کنند.

 

شریف در خصوص نگاه برادران اهل سنت منطقه به داعش توضیح داد: در چابهار کسی داعش را قبول ندارد و مولوی ها آنها را کافر می دانند و می گویند کسی که یک انسان بی گناه را ذبح می کند، مسلمان که هیچ، اصلا آدم نیست.

 

وی در خصوص هدفش از شرکت در طرح ولایت و برنامه  هایی که برای بعد از آن دارد، گفت: می خواهم اینجا تمام شبهاتی که در منطقه زندگی ام وجود دارد از اساتید بپرسم تا با منطق و استدلال قوی برای روشنگری بروم.

 

این فعال دانشجویی افزود: دیگر هدفم شناساندن و آگاه کردن مردم از نعمت بزرگ ولایت فقیه است، چرا که داشتن یک رهبر واحد باعث شده خیلی از مشکلات و فتنه ها خنثی شود و اوضاع ما از کشورهایی مثل عراق و پاکستان و... اینقدر بهتر باشد.

 

وی با اشاره به حضور گروه های جهادی که از قم به منطقه محروم آنها آمده بودند، گفت: حرکت آنان در منطقه تحولات فرهنگی و محرومیت زدایی خوبی رقم زد و هرچه تعداد آنها بیشتر شود، وحدت و هم دلی بیشتر می شود.

 

وی در پایان گفت: هر یک از برادران و اقوامم در یک رشته علمی مشغول فعالیت هستند، یکی در پزشکی، یکی در طلبگی و بعضی مانند من در رشته مهندسی و تلاش داریم در بازگشت به منطقه خودمان تا می توانیم به مردم و محرومین خدمت کنیم.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان