۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بی مهری مسئولین شهر اقبالیه نسبت به آزادگان
کد خبر: ۹۵۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مراسم تجلیل از آزدگان مطرح شد:

بی مهری مسئولین شهر اقبالیه نسبت به آزادگان

عبدالله باقری: ما انتظار خاصی از مسئولین نداریم ، اما در این ۲۳ سال هیچگاه به دغدغه های یک آزاده نپرداخته اند و درواقع ما به دست فراموشی سپرده شده ایم.

بی مهری مسئولین شهر اقبالیه نسبت به آزادگان

به گزارش صبح قزوین، شورای اسلامی شهر اقبالیه با همکاری شهرداری،  مراسم تجلیل از آزادگان شهر اقبالیه را به مناسبت سالروز آزادسازی آزادگان برگزار کرد.
در این مراسم که جواهری، مسئول امور آزادگان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، از 7 آزاده شهر اقبالیه تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مصطفی کاشی پزها، شهردار اقبالیه با تیریک این روز خاطر نشان کرد: صبر و تحمل آزادگان در برابر شکنجه های رژیم بعث عراق باعث شد اقدار ایرانیان بر دشمنان ما ثابت شود؛ امروز اگر ایران اسلامی به قله های پیشرفت رسیده است، حاصل تلاش ها و صبر و استقامت این عزیزان می باشد.

شهردار اقبالیه با اشاره به درایت و مدیریت رهبری در عبور از تنگناهای سخت عنوان کرد:  در اوایل انقلاب امام راحل و اکنون مقام معظم رهبری با راهنمایی های خود، مملکت را از تنگناها و بحران ها به خوبی هدایت کرده اند و موجب وحدت مردم شده اند.

کاشی پزها اظهار کرد: این اولین بار است که از آزادگان  شهر اقبالیه تجلیل می شود، امیدواریم این عزیزان هم چنان موجب سرافرازی ایران اسلامی شوند.

در ادامه این مراسم علی صادقی؛ معاون فرهنگی شهرداری، بیان کرد: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین توانستیم 7 نفر از آزادگان شهر اقبالیه را شناسایی کنیم که 4 نفر از این عزیزان در این مراسم حضور دارند.

در مراسم تجلیل از آزادگان خواسته شد تا آن ها از خاطرات دوران اسارت خویش بگویند ولی از آن جایی که مشکلات و دغدغه هایشان  بسیار بود بیشتر به گلایه از مسئولین پرداختند.

IMG_3126

عبدالله باقری که 9 ماه در اسارت رژیم بعث عراق بوده است و زمان اسارت یک دختر 6 ساله داشته، ابراز کرد: ما انتظار خاصی از مسئولین نداریم همین که یادی از ما کرده اند برای ما ارزشمند می باشد، اما در این 23 سال هیچوقت حال ما را نپرسیده اند و درواقع ما به دست فراموشی سپرده شده ایم.

در ادامه آزاده جانباز، سلیمان فرزین نیز ابراز ناراحتی از بی مهری مسئولین گفت: بنیاد امور ایثار گران آیا نمی دانند اقبالیه با 70 هزار نفر جمعیت، چه تعداد جانباز  و آزاده دارد؟ ما هدیه نمی خواهیم ولی می توانستید در سال های گذشته به مناسبت این روز یک پلاکارت در شهر نصب کنید.

باقری در تایید صحبت های فرزین اظهار کرد: ما زنده ایم و هنوز نفس می کشیم! دل ما از این همه بی مهری پر است نه تنها از مسئولین این شهر! (این ها را با بغض می گفت) حقیقت آن است که ما فراموش شده ایم و یک آزاده و جانباز حتی در نامگذاری معابر و خیابان ها ی شهر جایی ندارد و حتی برای عبور ویلچر او ازاین معابر نیز فکری برایش اندیشیده نشده است.

وی اضافه کرد: سوغات این اسارت برای خانواده های ما فقط تلخی و عصبانیت به خاطر مشکلات روحی و روانی یک آزاده است،

رحیم دوستی و کریم اسدی نیز آزادگان دیگری بودند که در این مراسم صحبت کردند و از خاطرات دوران اسارت  و مشکلات امروز زندگی خود گفتند.

در بخش دیگر این مراسم امام جمعه شهر اقبالیه با اشاره به رنج و مصائب اسرای کربلا خاطر نشان کرد: اگر امروز، ما دانشمند هسته ای داریم و شاهد پیشرفت کشورمان هستیم، به برکت ایستادگی آزادگان است و اگر این عزیزان نبودن چه بسا ما نیز به سرنوشت مصر دچار می شدیم.

 حجت السلام فاطمیان با بیان اینکه در سایه امنیت است که پیشرفت به وجود می آید، عنوان کرد: امنیت امروز را مدیون این افراد هستیم که در را ه خدا صبر و استقامت کردند و در نزد خداوند صاحب اجر و مقام والایی هستند.

IMG_3139

درادامه این مراسم گروه نمایشی اقبال تئاتری با موضوع دفاع مقدس اجرا کردند و در پایان از آزادگان شهر اقبالیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان