۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توضیحات فانی درخصوص کاهش ۲۲۰ هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش
کد خبر: ۹۵۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری عنوان شد

توضیحات فانی درخصوص کاهش ۲۲۰ هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نیاز واقعی آموزش و پرورش۷۵۰ هزار نیروی انسانی است در حالی که هم اکنون حدود یک میلیون نیروی انسانی داریم.

توضیحات فانی درخصوص کاهش ۲۲۰ هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی اصغر فانی در ادامه نشست خبری خود اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال قبل جمعیت تحت پوشش متوسطه اول از 87 درصد به 94.3 درصد افزایش یافت و امیدواریم در سال تحصیلی جدید این روند روبه‌رشد ادامه یابد. سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه دوم پوشش تحصیلی دانش‌آموزان از 76 درصد به 83.24 درصد افزایش یافت و این نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه عدالت آموزشی است.
فانی با اشاره به طرح‌های ورزشی مدارس، گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای 3.5 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد که بر این اساس فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در مدارس افزایش یافت و شاهد ایجاد تحرک و شادی در محیط مدارس بودیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های پرورشی مدارس، افزود: 650 دارالقران افتتاح شد همچنین توسعه تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان و تنوع مجلات تربیت در عناوین مختلف برای سال تحصیلی جدید مدنظر است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: فرصت خوبی است تا اولویت‌های خود به ویژه استلزامات اجرای سند تحول بنیادین را در برنامه‌های پیشنهادی بگنجانیم امیدواریم با اجرای سند تحول به ساحت‌های ششگانه تربیتی دست یابیم و در نقشه راه استلزامات اجرای سند در نظر گرفته شده است.
فانی علی اصغر فانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص سیاست ساماندهی نیروی انسانی و کاهش جمعیت نیروی انسانی آموزش وپرورش از یک میلیون به 700هزار نفر و تبعات این طرح در کاهش کیفیت آموزشی در مدارس، اظهار داشت: هم اکنون 1.5میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و 11.5 میلیون دانش‌آموز از جمعیت 13 میلیونی دانش‌آموزان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.
وی افزود: در بخش دولتی به ازای هر 15 دانش‌آموز یک نیرو داریم در حقیقت نیاز واقعی آموزش وپرورش وجود 750 هزار نیروی انسانی است اما هم اکنون 970 هزار نیروی انسانی داریم.این موضوع یک پیام دارد و این است که نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش اصولی توزیع نشده است. توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش با توجه به رشته جنسیت و منطقه جغرافیایی نبوده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هم اکنون با اجرای سیاست ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی به دنبال توزیع صحیح نیروی انسانی با توجه به رشته جنسیت و منطقه جغرافیایی است. هم اکنون در برخی مناطق با تورم و در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم. آموزش وپرورش ذیل سیاست ساماندهی نیروی انسانی به دنبال بهبود وضعیت موجود است و راه‌های ورورد نیرو به آموزش و پرورش گرفته نشده است چرا که از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و سایر روش‌ها نیروهای مورد نیاز را تامین می‌کنیم.
وی افزود: مهر 95 نیز اولین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش وارد می‌شوند و این می‌تواند نیاز فوری ما به نیروی انسانی را تا حدودی تأمین کند روش‌هایی که برای ساماندهی نیروی انسانی به کار برده‌ایم اصولی بوده و برای ایجاد توازن در نیروی انسانی موجود است و همچنان دنبال می‌شود.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان