۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سریال های ایرانی تجمل گرا نیستند
کد خبر: ۹۳۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین:

سریال های ایرانی تجمل گرا نیستند

صادقی جهانی در پاسخ به دانشجویان طرح ولایت استان بیان کرد: اگر ما در فیلم هایمان خانه هایی را که دارای جکوزی و سونا هستند را نشان می دهیم می خواهیم این آدم ها را کسی معرفی کنیم که از ملت زده و زالو صفت است.

سریال های ایرانی تجمل گرا نیستند
به گزارش صبح قزوین، صادقی جهانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در پنجمین طرح ولایت استانی در پاسخ به سوال های دانشجویان قزوین و زنجان مبنی بر اینکه با توجه به قدرت شبکه های ماهواره ای چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برا ی تولید برنامه های جذاب و متنوع گام برنمی دارد اظهار کرد: سازمان صدا و سیما برنامه های متنوعی دارد که باید سنجش شود در صورتی که اعتبارات ما نامحدود نیست، قدرت انسانی ماهر محدودی داریم و براساس منابع انسانی، مالی، تجهیزاتی و زمان باید برنامه بسازیم.
صادقی جهانی ادامه داد: قاب تلویزیون با قاب سینما جدا است در حالی که در قاب تلویزیون برنامه ها گفت و گو محور بوده و صنعت سینمای ما هنوز به بلوغ نرسیده و در کشور بخش خصوص هنوز مسیر خود را طی نکرده است.
وی در پاسخ به سوال دانشجوی قزوینی در خصوص اینکه فیلم خروس دارای چه مفهومی بود که خانواده های ایرانی آن را به برنامه های ماهواره ای ترجیح دهند بیان کرد: جامعه مخاطبین ما عام اند بعضی از افراد جامعه دوست دارند که بخندند و فیلم خروس در شبکه 2 سیما پخش شد که شبکه ای برای کودک و مخاطب در نظر گرفته شده نه قشر فرهیخته دانشجو، و حالا این فیلم دیده شده که به نقد می رود.
این مسئول در پاسخ به اینکه چقدر اخبار بدون دست کاری به اطلاع مردم می رسد تاکید کرد: در برنامه سازی یک مثلث داریم که راس های آن نیاز، مطالبه و ذائقه و مصلحت است.
چیزی را غیر واقعی نمی گوییم رسالتی به دوش رسانه است که چیزی را از قلم نیاندازد، در اخبار مسئولین را نقد می کنیم فقط باید شیوه نقد ما طوری باشد که کشور دچار التهاب نشود.
صادقی جهانی در بین دانشجویان طرح لایت که می گفتند چرا بیشتر فیلم های ما از مردم مرفح گرفته می شود و تجمل گرا است تصریح کرد: خانه ای که مبل داشته باشد تجمل گرا نیست در سریال دود کش و خروس کجایش تجمل گرا بود، کدام خانواده ایرانی است که ماشین نداشته باشد و تحقیقات ما نشان می دهد که به طور میانگین هر خانواده ایرانی یک خودرو سواری را دارد.
وی ادامه داد: اگر ما در فیلم هایمان خانه هایی را که دارای جکوزی و سونا هستند را نشان می دهیم می خواهیم این آدم را کسی معرفی کنیم که از ملت زده و زالو صفت است.
یکی از دانشجویان به بالای تریبون آمد و گفت: نباید این طور بی انصافانه به صدا و سیما نگاه کنیم و در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته اند ولی نقدی به صدا و سیما دارم چرا ما باید سریال هایی را مانند کلید اسرار ساخت ترکیه را مدام پخش کنیم و اسلام ترکیه ای را رواج دهیم؟ مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در پاسخ به این دانشجو گفت: ما برنامه ای با عنوان شاید برای شما اتفاق بیافتد را در حال پخش داریم تبادل فرهنگی را قبول داریم ولی آنچه که نباید انجام شود تهاجم فرهنگی است.
در انتهای این مراسم همه دانشجویان یک صدا دعای فرج آقا امام زمان(عج) را خواندند تا شعار طرح ولایت که چیزی به صبح باقی نمانده تحقق یابد.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان