۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین وضعیت نماز در کشور مطلوب نیست/ استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نو جهت برگزاری باشکوه اجلاس سراسری نماز
کد خبر: ۸۶۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام قرائتی:

وضعیت نماز در کشور مطلوب نیست/ استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نو جهت برگزاری باشکوه اجلاس سراسری نماز

حجت الاسلام محسن قرائتی گفت: برای برگزاری باشکوهتر اجلاس سراسری نماز افراد صاحب نظر و مسئولان فرهنگی ایده‌ها و طرح‌های خود را به استانداری ارائه دهند تا پس از بررسی و جمع بندی از طرح‌های برگزیده در اجلاس سال جاری استفاده شود.

وضعیت نماز در کشور مطلوب نیست/ استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نو جهت برگزاری باشکوه اجلاس سراسری نماز
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، جلسه شورای اداری استان قزوین شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: نزدیکی به پایتخت و بهره‌مندی از استاندار بابصیرت که سابقه فعالیت در ستاد اقامه نماز را هم دارد از امتیازات مهم استان قزوین است که موجب می‌شود اجلاس سراسری نماز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین به داشتن شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهیدان بابایی، رجایی و مرحوم ابوترابی مفتخر است که همواره به اقامه نماز تاکید بسیار داشتند.
قرائتی تصریح کرد: اجلاس نماز یکی از مهم‌ترین همایش‌های کشوری است که با حضور رئیس جمهور و مسئولان فرهنگی برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب هر ساله پیامی را برای اجلاس نماز صادر می‌کنند.
وی عنوان کرد: وظیفه همه مسئولان است که برای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارت و محل کار خود تلاش کنند تا کارمندان و افراد تارک‌الصلاة نیز به قرائت نماز تشویق شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه خروجی علم باید بندگی خداوند متعال باشد، افزود: متاسفانه گویی با افزایش میزان تحصیلی از گرایش افراد برای حضور در نماز جماعت کاسته می‌شود به طوریکه دانش‌آموزان راهنمایی بیش از دبیرستانی‌ها و دبیرستانی‌ها بیش از دانشجویان برای شرکت در نماز جماعت تمایل دارند.
قرائتی با اشاره به وضعیت نامناسب اقامه نماز جماعت در کشور گفت: مشاهده می‌شود بعضا خادمان مساجد از افراد دارای مشکلات جسمی و یا علمی هستند و یک استاد دانشگاه حاضر نیست خادم مسجد شود در حالی‌که حضرت اسماعیل، حضرت ابراهیم و حضرت زکریا و مریم از خادمان مساجد بودند.
این مسئول افزود: باید خادمان پیر و کهنسال بازخرید شوند و خادمان جوان که حائز شرایطی نظیر داشتن صوت زیبا برای اذان گویی هستند جایگزین شوند.
وی در ادامه بیان کرد: نماز مایه اتصال بین خالق و مخلوق و از معجزات خداوند است که همه کمالات را در خود جای داده است.
این مسئول ادامه داد: در کتاب پیوندهای نماز که یکی از تالیفاتم است به بیش از 130 نکته مهم که در نماز نهفته است همچون نظم، انتخابات، آزادی اشاره کردم .
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: ایجاد تحولات اساسی و کودتای علمی در حوزه‌های علمیه استان قزوین ضروری است بنابر‌این از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود در این راستا گام‌های اساسی بردارند.
قرائتی خاطرنشان کرد: روحانیون برای جذب دانش‌آموزان برای حضور در صفوف نماز جماعت باید از ایده و طرح‌های نو استفاده کنند ضمن اینکه هر طلبه باید در هر سال تحصیلی یک هنر همچون هنر تدریس قرآن، هنر قصه گویی و احکام را فرا گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری باشکوه‌تر اجلاس سراسری نماز افراد صاحب نظر و مسئولان فرهنگی ایده‌ها و طرح‌های خود را به استانداری ارائه دهند تا پس از بررسی و جمع بندی از طرح‌های برگزیده در اجلاس سال جاری استفاده شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان