۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین سند تحول بنیادین تا سال ۱۴۰۴ به نتیجه نهایی می‌رسد
کد خبر: ۷۷۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فانی در جشنواره تجارب برتر تربیتی:

سند تحول بنیادین تا سال ۱۴۰۴ به نتیجه نهایی می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تغییر و ضرورت نوآوری در روش‌های تربیتی و پرورشی مدارس، گفت: سند تحول بنیادین تا سال ۱۴۰۴ به نتیجه نهایی می‌رسد.

 سند تحول بنیادین تا سال ۱۴۰۴ به نتیجه نهایی می‌رسد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در جشنواره تجارب برتر تربیتی، اظهار داشت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت است و روح حاکم بر سند تحول بنیادین نیز کیفیت بخشی به مسئله تعلیم و تربیت است.
وی افزود: لازمه کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت این است که در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم. زیرنظام‌هایی که در سند تحول بنیادین پیش بینی شده است و ترکیب صحیح آنها آموزش و پرورش را به سمت کیفیت بخشی می‌برد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: زیرنظام منابع انسانی یکی از زیرنظام‌های مهم سند تحول بنیادین است و بحث تربیت نیروی انسانی که بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و بهسازی منابع انسانی برای تحقق این زیرنظام باید مورد توجه باشد.
فانی ادامه داد: یک میلیون فرهنگی داریم که اطلاعات آنها باید دائماً به روز شود و با آخرین دستاوردهای جهان در حوزه تعلیم و تربیت آشنا شوند تا برای انجام وظایف خود آماده باشند.
وی عنوان کرد: ایجاد رفتار مطلوب نسبتاً پایدار در دانش‌آموزان که همان تربیت است کار دشواری است اما فعالیت در حوزه دانش ساده‌تر است و تبدیل دانش به رفتار نیاز به تلاش زیادی دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تغییر در بینش و نگرش دانش‌آموزان نیز زمان‌بر است و پس از آن تغییر در رفتار فردی و تغییر در رفتار گروهی است که نیاز به تلاش زیادی دارد. در بسیاری از موارد رفتارهای نامناسب نشان می‌دهد که آموزش‌ها به مرحله رفتار پایدار نرسیده است. تا زمانی که دانش‌آموز درس را برای امتحان دادن بخواند نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، در آموزش و پرورش باید برای رفتار سازی تلاش کنیم.
فانی گفت: با توجه به شرایط، نیازهای روز و هجمه‌های وارده باید در روش‌های تربیتی و پرورشی تغییراتی را ایجاد کنیم و نوآوری داشته باشیم.
وی افزود: در نظریه‌های تدریس برتر نقش معلم و مربی در محیط آموزشی به صورت ویژه لحاظ شده است و معلم باید مانند یک مربی فوتبال در کنار زمین بازی هدایتگر بازیگران اصلی یعنی دانش‌آموزان باشد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان باید بتوانند با فعال‌کردن دانش‌آموزان و اجازه دادن به آنها برای نمایش توانمندی‌هایشان البته تحت نظر معلم، تربیت را محقق کنند.
فانی گفت: در برنامه ششم توسعه که از سال 95 اجرا خواهد شد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی مبنا قرار می‌گیرد و امیدواریم با توجه به نقشه راه طراحی شده بتوانیم این سند را در طول برنامه ششم و هفتم توسعه تا سال 1404 به نتیجه نهایی برسانیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان