۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تجلیل از حافظان قرآنی رسانه ملی در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: ۶۸۹۰۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تجلیل از حافظان قرآنی رسانه ملی در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت

دبیر دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی گفت: این دوره از مسابقات همزمان با میلاد امام رضا(ع) در ساختمان کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد که قرار است که در اختتامیه این مسابقات از حافظان و پدیدآورندگان همکاران رسانه‌ای تجلیل شود.

تجلیل از حافظان قرآنی رسانه ملی در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت

مهدی یوسف دبیر مسابقات قرآنی صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ، از آغاز برگزاری مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی از امروز و همزمان با زادروز میلاد امام رضا (ع) در سالن کوثر سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در تهران و مراکز استان‌ها از ساعت 8:30 به ‌صورت کتبی آغاز ‌شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل در بخش کارکنان شاغل و بازنشسته و رشته‌های حفظ و قرائت جزء سی‌ام ویژه کودکان و نوجوانان دختر و پسر9 تا 16 سال برپا می‌شود.

یوسف با اشاره به اینکه مسابقه کتبی مفاهیم و معارف قرآنی براساس کتاب مفاتیح الحیات تألیف آیت‌الله العظمی جوادی آملی است، اضافه کرد: طول مدت برپایی مرحله مقدماتی مسابقات با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان در مرکز استان‌ها بستگی دارد که از یک روز تا دو روز متغیر است.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه‌های داوری این دوره از مسابقات مطابق با سازمان دارالقران کریم و توسط داوران مجرب بین‌المللی از جمله احمد ابوالقاسمی، حسین سبزعلی و سعید حاجیان در بخش برادران و خانم‌ها صریحی نجات، جمالی و عباسی نظری در بخش خواهران برگزار می‌شود و داوری مسابقات را برعهده دارند.

دبیر مسابقات قرآن صداوسیما مرحله‌ای بودن این دوره از مسابقات را از نکات اصلی مسابقه دانست و گفت: مرحله نیمه نهایی این مسابقات به صورت منطقه‌ای در پنج نقطه کشور و براساس تقسیمات استانی برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در ایام فرخنده عید سعید غدیرخم و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

یوسف در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم و پدیدآورندگان آثار قرآنی خبر داد و گفت: مراسم تقدیر و تجلیل از همکاران رسانه‌ای شاغل در سازمان صداوسیما، برای اولین بار در این دوره از جشنواره برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزیدگان دوازدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت، به طور مستقیم در مسابقات قرآنی صبح قزوین که سازمان دارالقران کریم برای سازمان‌های فرهنگی برگزار می‌کند دعوت می‌شوند.

اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقای دانش قرآنی و کارکنان رسانه‌ملی و ایجاد ارتباط و انس هرچه بیش‌تر آنان با قرآن کریم،دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه مدیران، کارکنان و خانواده‌های آنان را برگزار می‌کند.

در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت، علاوه بر بهره‌گیری از تجربیات دوره‌ها‌‌ی قبل، زمینه ارتقای مسابقات با تنوع بخشیدن به موضوعات و دسته‌بندی جدید محورهای رقابتی و همچنین تفکیک مسابقات کودکان و نوجوانان و افزودن مسابقه سراسریدر قالب پیام کوتاه در نظر گرفته‌شده است.

سؤالات این آزمون براساس کتاب "مفاتیح‌الحیات" اثر حضرت آیت الله جوادی آملی طرح شده است. پس از برگزاری بخش کتبی، شرکت‌کنندگان در بخش‌های شفاهی از جمله حفظ 15 و 5 جزء قرآن، قرائت، ترتیل و حفظ و قرائت جزء سی‌ام قرآن (برای کودکان و نوجوانان) به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان