۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نخستین بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای ایران احداث می شود
کد خبر: ۶۶۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت:

نخستین بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای ایران احداث می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای ایران با بکارگیری فناوری های نوین مانند پروتون تراپی در بوستان ولایت احداث می شود.

 نخستین بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای ایران احداث می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سیدحسن هاشمی گفت: این بیمارستان هسته ای حداقل هزار تخت خواب خواهد داشت و هدف اصلی از راه اندازی آن، افزایش خدمات مدرن برای درمان بیماریهای صعب العلاج است.
وی ادامه داد: درمان های جدیدی مانند پروتون تراپی، امروزه در بیمارستانهای پیشرفته دنیا وجود دارد که بخصوص بیماران صعب العلاج مانند مبتلایان به سرطان به آن نیاز دارند.
وزیر بهداشت گفت: بیمارستان هسته ای ایران متعلق به سازمان انرژی اتمی خواهد بود که با استانداردهای وزارت بهداشت، آخرین فناوری های نوین سلامت را برای افزایش خدمات درمانی و پیشگیرانه هسته ای به بیماران صعب العلاج سراسر کشور ارایه می کند.
هاشمی درباره آ خرین وضعیت ساخت بیمارستان هسته ای گفت: کلنگ احداث این بیمارستان به دست رییس سازمان انرژی اتمی زده شده و قرار است این بیمارستان با مشارکت شهرداری تهران و سازمان انرژی اتمی با سرعت معقولی به پایان برسد.

** اورژانس هسته ای در بوشهر
وی ادامه داد: یک بیمارستان دیگر نیز با همکاری سازمان انرژی اتمی در بوشهر ساخته می شود که یک بیمارستان عمومی است، اما اورژانس هسته ای با نیروی متخصص و تجهیزات تخصصی دارد که به همکاران این سازمان که در سایت بوشهر فعالیت می کنند، در صورت بروز مشکلات اورژانسی خدمات رسانی می کند.
وزیر بهداشت افزود: بیمارستان بوشهر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و بیمارستان هزار تختخوابی هسته ای تهران نیز متعلق به سازمان انرژی اتمی خواهد بود.
هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت علاقه مند است که سازمان های دیگر نیز بیایند و اداره بیمارستانهای دولتی را برعهده بگیرند تا وزارت بهداشت هر چه بیشتر از کار تصدی گری فاصله بگیرد و نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را ایفا کند و معتقدیم فقط از این طریق می توان رضایت مردم را افزایش داد و به ارتقای سلامت مردم کمک کرد.
وی در پاسخ پرسش ایرنا درباره جایگاه بیمارستان هسته ای ایران در منطقه گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که همکاران سازمان انرژی اتمی چه بیمارستانی تحویل می دهند و آن وقت می توانیم در مورد جایگاه آن در مقایسه با سایر کشورها قضاوت کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان