۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۴۸۶ تن عسل در استان قزوين توليد شده است
کد خبر: ۴۹۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي:

۴۸۶ تن عسل در استان قزوين توليد شده است

تشكيل كلاس هاي آموزش و توزيع ملكه هاي اصلاح نژاد شده در شهرستان ها از اقدامات مهم براي تقويت زنبورداري در استان قزوين است.

 ۴۸۶ تن عسل در استان قزوين توليد شده است
به گزارش صبح قزوین، جلوخانی معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي گفت: 486 تن عسل در استان قزوين توليد شده است كه اين ميزان عسل از 89 هزار و 343 كندو برداشت و روانه بازار شده است.
جلوخاني در ادامه افزود: بيشترين ميزان عسل به ترتيب در شهرستان هاي قزوين با 58 درصد، بوئين زهرا 15 درصد، آوج 14 درصد، تاكستان 7 درصد، آبيك 4 درصد و البرز با 2 درصد توليد شده است.
وي اظهار كرد: هم اكنون در استان قزوين 1810 نفر در زمينه پرورش زنبور عسل فعاليت مي كنند.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي بيان كرد: تشكيل كلاس هاي آموزش، توزيع ملكه هاي اصلاح نژاد شده و تشكيل تعاوني هاي توليدي در شهرستان ها از اقدامات مهم براي تقويت زنبورداري در استان قزوين است.

این ماده زرین، غـنی و فـوق الـعـاده محصول معجزه آسای زنبـورهــای عسل است و جایگزین منـاسبـی بـرای شـکـر سفید به شـمـار مـی رود.
هر چند در تمامی سال موجود مـی بـاشـد، امـا بایـد دانسـت که در تابستان و پاییز به عمل مـی آید و در این موقع از سال از سایـر مـواقـع تـازه تر می باشد.

فرایند اعجاب انگیز تهیه عسل از چرخش زنـبـورهــا به دور گل ها شروع می شود.
آنها در همین حال شهد گـل ها را در دهـان خـود جـمـع می کـنـنـد.
شـهـد گـل هـا بـا آنــزیم مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده و طی یک فرایند شیمیایی تبدیل به عسل می شود.
زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند.
ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کار تهویه را انجام داده و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین رفته و آماده مصرف گردد.
فواید علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین کننده مغذی و طبیعی به شماره می رود، تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر به فرد عسل، از آن یک ضد میکروب و ضد اکسیدان قوی درست می کنند.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان