۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فاصله بین شور و شعور راه نفوذ جریان شیرازی‌هاست/ارتقا بصیرت معرفتی و سیاسی راه مقابله با فتنه شیعه انگلیسی
کد خبر: ۴۵۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه علمیه قم:

فاصله بین شور و شعور راه نفوذ جریان شیرازی‌هاست/ارتقا بصیرت معرفتی و سیاسی راه مقابله با فتنه شیعه انگلیسی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاصله بین شور و شعور می تواند راه نفوذی برای جریان شیرازی‌ها در بین قشر مذهبی باشد، گفت:ارتقا بصیرت معرفتی و سیاسی راه مقابله با فتنه‌ای موسوم به شیعه انگلیسی است.

فاصله بین شور و شعور راه نفوذ جریان شیرازی‌هاست/ارتقا بصیرت معرفتی و سیاسی راه مقابله با فتنه شیعه انگلیسی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، سید احمد هاشمی از اساتید حوزه علمیه قم عصر دیروز در همایشی که با حضور شرکت‌کنندکان هفتمین دوره طرح ولایت استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی جنبه معرفتی و شناختی جریان "شیرازی‌ها" پرداخت و گفت: جریان شیرازی‌ها فتنه‌ای است که از حدود 8 سال قبل با مورد هدف قراردادن اعتقادات بچه هیئتی‌ها کلید خورد.
وی با بیان اینکه این جریان یکی از بسترهای رشدش را هیات¬های مذهبی قرار داده است، افزود: این فتنه به پرچم داری صادق شیرازی و با پوشش عقاید دینی به غده‌ای سرطانی و در حال چرک تبدیل شده که متاسفانه تاکنون از قشر مذهبی ما نیز تلفات زیادی گرفته است.
این استاد با تاکید بر اینکه هدف اصلی جریان "شیرازی‌ها" قشر مذهبی و حزب اللهی است، بیان کرد: این جریان با ادعای شیعی بودن خدمات بسیاری را به استکبار و فتنه‌گران جنگ شیعه و سنی می کنند.
جریان شیرازی‌ها بر اساس طرح چهار شبهه شکل گرفته است
هاشمی با بیان اینکه قشر مذهبی و حتی عموم جامعه باید با ارتقا سطح بینش و اطلاعات، خود و جامعه را در برابر این جریان واکسینه کنند، تصریح کرد: جریان فتنه شیرازی‌ها (شیعه انگلیسی) با عرضه مکتب فکری شبهاتی را مطرح کرده و استدلال‌هایی را نیز در خصوص آن‌ها ارائه می دهند.
وی ادامه داد: این فتنه به رهبری صادق شیرازی برای پشبرد اهداف خود و ایجاد شک در خصوص مبانی نظام و کشور بین قشر مذهبی فرآیندی منطقی را طی کرده و مرحله به مرحله پیش می روند.
این کارشناس با بیان اینکه عاملین جریان شیرازی‌ها چهار شبهه را با ترتیب منطق کنار هم می چینند تا قدم به قدم به هدف خود برسند، گفت: نقطه شروع بحث برای ایجاد شبهه برائت است که با استناد به دوحکم از رهبر معظم انقلاب در خصوص قمه زنی و برائت از خلفای اهل سنت و همسران پیامبر (ص) است که معتقدند این دو موضوع از شعائر دین است اما رهبر معظم انقلاب آن را نفی کرده‌اند.
هاشمی با تاکید بر این موضوع که درخصوص مسئله قمه زنی که تقریباً اکثر مراجع اعلم شیعه این کار را شنیع دانسته‌اند سید صادق شیرازی فتوای استحباب صادر کرده‌اند، عنوان کرد: این افراد با غرض‌ورزی اعتقادات افرادی را که نسبت به اهل بیت تعصب دارند، نشانه گرفته اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاصله بین شور و شعور می تواند راه نفوذ جریان شیرازی‌ها در بین فعالین مذهبی باشد، اضافه کرد: در مراحل بعدی هنگامی که اعتقادات جوانان فعال مذهبی سست شد شروع به طرح این مسئله که واقعا این جامعه ای که در حال حاضر در آن زندگی می کنید مصداق جامعه اسلامی است، می کنند.
هاشمی با تاکید بر اینکه این جریان با استناد و سوبرداشت بر روایات اقدام به طرح شبهات می کنند، گفت: در مرحله آخر عاملین این فتنه با استناد به روایات مدعی می شوند که تشکیل حکومت اسلامی به جز به دست معصوم صورت نمی گیرد و اساس تشکیل حکومت اسلامی در کشور مورد سوال قرار می گیرد.
انتهای پیام/9003





منبع: پوششی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان