۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح بلوار خلیج فارس تا سه ماه آینده/ کلیه خانه‌های تجاری و مسکونی شهرصنعتی البرز شناسنامه دار می‌شوند
کد خبر: ۴۵۲۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

در اولین نشست خبری شهردار جدید الوند مطرح شد

افتتاح بلوار خلیج فارس تا سه ماه آینده/ کلیه خانه‌های تجاری و مسکونی شهرصنعتی البرز شناسنامه دار می‌شوند

در اولین نشست خبری شهردار جدید الوند مطرح شد که بلوار خلیج فارس تا سه ماه آینده افتتاح شده و کلیه خانه‌های تجاری و مسکونی شهرصنعتی البرز شناسنامه دار می‌شوند.

افتتاح بلوار خلیج فارس تا سه ماه آینده/ کلیه خانه‌های تجاری و مسکونی شهرصنعتی البرز شناسنامه دار می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست خبری یدالله لطفی شهردار جدید شهر الوند با حضور اصحاب رسانه در دفتر شهرداری الوند برگزار شد.

در این نشست یدالله لطفی شهردار الوند با بیان اینکه پروژه بلوار خلیج فارس از بزرگترین برنامه‌های شهرداری الوند حتی در سطح استان است اظهار کرد: بلوار خلیج فارس بزرگترین پروژه شهرداری در سال‌های اخیر و شاه بیت پروژه‌های عمرانی ماست با این شرایط که انگشت روی حادثه خیزترین نقطه شهرستان گذاشته ایم.

وی در ادامه افزود: براساس آمار غیر رسمی راهنمایی و رانندگی از سال 90 تا به امروز 75 تصادف جرحی در این منطقه داشته ایم که هفت نفر فوت شده اند؛ بنابراین حل مشکل این بلوار و افتتاح آن باید هرچه سریعتر به مرحله اجرا دربیاوریم.

این مسئول با بیان اینکه پروژه بلوار خلیج فارس طرح جدیدی نیست و مطالعات زیادی روی آن صورت گرفته است ابراز کرد: در گذشته این جاده ای که در این منطقه قرار گرفته است یک جاده اختصاصی برای شرکت شهرصنعتی البرز بوده است و مسئولین این طرح گمان نمی‌کردند زمانی با افزایش جمعیت شهر الوند این جاده اختصاصی تبدل یه یک جاده عمومی با ترافیک سنگین شود.

باعث تاسف است که شهرصنعتی البرز با این قدمت یک کمربندی ندارد

وی ادامه داد: هدف ما کاهش بار ترافیک این جاده و حل مشکل حادثه خیز بودن آن است؛ بنابراین نیازمند عریض تر کردن این جاده هستیم البته پیچ نیرو محرکه از بین نمی‌رود، فقط با این عملکرد ما تا حدودی از حجم تصادفات کاسته و طرح مطالعاتی پروژه بلوار خلیج فارس به اتمام رسیده و در روزهای آینده اجرایی می‌شود.

شهردار الوند گفت: پروژه بلوار خلیج فارس سه ماه آینده مانند اکثر پروژه‌های شهرداری به صورت امانی و مدیریت پیمانی تکمیل می‌شود.


وی با بیان اینکه طول مسافت این پروژه تا دروازه قرآن به صورت دوطرف 7 کیلومتر است بیان کرد: به علت وجود درختان در حاشیه خیابان این منطقه ضربه گیری برای تصادفات وجود ندارد؛ ما این هفت کیلومتر را به صورت باکس ایجاد می‌کنیم یعنی 14 کیلومتر جدول گذاری خواهیم داشت.

لطفی یادآور شد: در دروازه قرآن بزرگترین پل زودگذر در حال کار کارشناسی است و تا 40 میلیارد تومان برآورد هزینه برای آن صورت گرفته است و این طرح یک ماهه تحویل خواهد شد؛ همچنین دوربین‌های کنترل سرعت در بلوار خلیج فارس برای نظارت بر ترافیک این منطقه تدارک دیده شده و هیچ لوله گاز و فیبر نوری در این منطقه وجود ندارد که مشکل ساز باشد.

وی با بیان اینکه باعث تاسف است که شهرصنعتی با این قدمت یک کمربندی ندارد عنوان کرد: کمربندی شهر الوند به سمت بلوار خلیج فارس که از سمت بوئین زهرا به سوی جاده نیرو محرکه میباشد در مدت دو سال ساخته خواهد شد و ترافیک را کاهش داده و از ورود ماشینهای سنگین به داخل شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این مسئول در خصوص طرح جامع تفضیلی شهر الوند تاکید کرد: یکی از معضلات شهرداری‌ها به هنگام نبودن طرح جامع تفضیلی شهری است؛ اداره مسکن و شهرسازی باید در این خصوص پاسخگو باشد که چرا برخی مهندسین این سازمان نقاشی از شهر تحویل شهرداری‌ها می‌دهند.

طرح جامع تفضیلی در شهر الوند با مسائل اساسی شهری مغایرت اساسی دارد

وی افزود: طرح جامع تفضیلی در شهر الوند با مسائل اساسی شهری مغایرت اساسی دارد و به سازمان شهرسازی نامه نوشته ایم که این طرح ابلاغ نشود و ما طرح جامع تفضیلی فرمایشی را قبول نداریم.

 شهردار الوند یکی از وظایف شهرداری‌ها را انتقال مشاغل مزاحم شهری را به بیرون از شهر دانست و اذعان کرد: همچنین ما در شهر الوند پارکینگ برای ماشین آلات سنگین در بیرون از شهر نداریم و به واسطه نبودن این پارکینگ رانندگان این وسایل باربری به وسیله راهمایی و رانندگی جریمه می‌شوند و هدف ما رفع این مشکل است و برای آن برنامه داریم.

وی با بیان اینکه طرح بزرگی برای ممیزی املاک و شناسنامه دار کردن خانه‌های تجاری و مسکونی شهرصنعتی البرز داریم ابراز کرد: در این طرح کل منطقه شهرصنعتی را به 12 منطقه تقسیم بندی کرده ایم و برای هر منطقه یک اکیپ مهندسی اختصاص می‌دهیم تا با بررسی بیشتر افرادی که عوارض خود را پرداخت نکرده اند شناسایی شده و عوارض خود را بپردازند.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر چهل نفر از نیروهای شهرداری آزاد شده اند و در حال آموزش لازم هستند تا این پروژه اجرای شود ما پیش بینی کرده ایم 200 میلیارد تومان از شهرصنعتی جمع آوری شود و افرادی که خودشان پیش قدم شوند مشمول 20 درصد تخفیف خواهند شد و پرداخت اقساط به مدت 24 تا 36 ماهه خواهد بود.

وی در خصوص مشکلات تصفیه خانه شهرصنعتی البرز عنوان کرد: با جلسات کارشناسی که در این خصوص داشته ایم مطرح شد که این پسماندها یا دفن شوند یا امحا در مورد آنها صورت بگیرد؛ اما امحا یک بحث آرمانی است و امکانپذیر نیست و موضوع دقت در لایه‌های مختلف مورد تائید واقع شد که به زودی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2002

منبع: پوششی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان