۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ‌کارشناسان مشخص می‎کنند بیانیه هسته‌ای سه به دو به نفع ایران است یا به نفغ غربی‌ها/ ترجمه بیانیه دارای اشکالات فراوان است
کد خبر: ۴۵۱۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

‌کارشناسان مشخص می‎کنند بیانیه هسته‌ای سه به دو به نفع ایران است یا به نفغ غربی‌ها/ ترجمه بیانیه دارای اشکالات فراوان است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه ترجمه بیانیه دارای اشکالات فراوان است گفت: ‌کارشناسان مشخص می‎کنند بیانیه هسته‌ای سه به دو به نفع ایران است یا به نفغ غربی‌ها.

‌کارشناسان مشخص می‎کنند بیانیه هسته‌ای سه به دو به نفع ایران است یا به نفغ غربی‌ها/ ترجمه بیانیه دارای اشکالات فراوان است
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص شروع بررسی بیانیه جامع مشترک تصویب شده در مذاکرات هسته ای اظهار کرد: مجلسی‌ها کار بررسی این بیانیه را شروع کرده اند و قرار است کارشناسانی در این زمینه انتخاب شده تا به تعیین نقاط قوت و ضعف این متن بپردازند.
وی در ادامه افزود: آنچه که در این چند روز مشخص شد این مسئله بود که ترجمه صورت گرفته که در اختیار نمایندگان قرار دارد دارای اشکالاتی است و شبهاتی را به وجود آورده؛ یکی در موضوع تعلیق یا لغو تحریم‌هاست که مطابق با تاکید رهبری همه تحریم‌ها باید به صورت یکجا برداشته شود؛ اما سیاست موذیانه آمریکایی‌ها اسم تعلیق را در متن انگلیسی این بیانیه آورده اند.
نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: موضوع دوم اینکه شرایطی که آمریکایی‌ها در شورای امنیت آن را مصوب کرده اند درست است که جزء بیانیه نیست؛ اما یکی از اختلافاتی که وجود دارد بر سر وجود کلاهک هسته ای در موشک‌های بالستیک ایران است.
وی در ادامه اضافه کرد: حرف غربی‌ها این است که اگر موشک‌های ما که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد نباید تولید شود همه موشک‌های دوربرد و میان برد ما قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد، اما ما که دنبال تولید بمب هسته ای نیستیم زیرا رهبری فتوای حرام شرعی اعلام کرده است.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: با این شرایط اما غربی‌ها می‌توانند شبهه کنند که شما در حال ساخت کلاهک هسته ای برای موشک‌های خود هستید و ایران با آنها به اختلاف می‌رسد و این اختلاف برای بررسی ابتدا در سطح وزرای خارجی و سپس به شورای امنیت برود.
صحبت‌های آقای ظریف در مجلس شعارگونه بود وی با بیان اینکه در حال حاضر حق وتو از روسیه و چین گرفته شده است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که در شورای امنیت انسان‌های عادلی ننشسته اند که مشکلات ما را بررسی کنند؛ بلکه حامیان بله قربانگوی آمریکایی‌ها در این جایگاه قرار گرفته اند و با زور این کشور و پول عربستان به فشار و تحریم بیشتر به ایران می‌پردازند.
حسینی عنوان کرد: در حال حاضر سانتریفیوژها کاهش پیدا کرده و راکتور اراک را تعطیل کرده ایم و ۲۰ درصد غنی سازی را هم خاموش کرده ایم و حتی در صورت تائید کلیه مباحث هسته ای آمریکا و گذشته این دوره بازهم چندین سال طول خواهد کشید ما به صنعت هسته ای که امروز داریم، برگردیم.
وی با اشاره به سخن دکتر روحانی که در خصوص اینکه در مذاکرات ما سه گل زده ایم و دو گل خورده ایم اذعان کرد: رئیس جمهوری با این سخن خود اذعان کرد که ما برگ برنده‌هایی چون غنی سازی ۲۰ درصد، عملکرد سانتریفیوژها و آب سنگین اراک را از دست دادیم و در بیانیه آمده ما حق فروش سلاح را بدون نظارت شورای امنیت نخواهیم داشت که نقاط ضعف است و ما باختیم.
این نماینده مجلس گفت: حال باید منتظر بمانیم که مفاد این بیانیه سه به دو به نفع ایران است یا به نفغ غربی‌ها.
وی در خصوص صحبت‌های وزیر امور خارجه در مجلس بیان کرد: آقای ظریف صحبت‌های شعارگونه در مجلس داشتند که تحقیق و توسعه هسته ای ادامه پیدا می‌کند و مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد و تحریم‌ها در روز اجرای بیانیه برداشته می‌شود.
این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: آقای لاریجانی در این جلسه اجازه طرح سوال به نمایندگان ندادند و نظرشان این بود که پس از بررسی کامل مفاد بیانیه نمایندگان سوالات خود را کارشناسی شده تهیه کرده و بعد مطرح کنند؛ البته خود آقای لاریجانی سوالاتی را طرح کرد اما نمایندگان به این موضوع اعتراض کردند.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان