۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور ۳۵ خودروی راهسازی برای امدادرسانی در مناطق حادثه دیده/ همه راه‌های اصلی استان باز شده‌اند
کد خبر: ۴۵۰۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

حضور ۳۵ خودروی راهسازی برای امدادرسانی در مناطق حادثه دیده/ همه راه‌های اصلی استان باز شده‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه همه راه‌های اصلی استان باز شده‌اند گفت: ۳۵ خودروی راهسازی برای امدادرسانی در مناطق حادثه دیده حضور داشتند.

حضور ۳۵ خودروی راهسازی برای امدادرسانی در مناطق حادثه دیده/ همه راه‌های اصلی استان باز شده‌اند
علی محمد آهنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص شرایط امدادرسانی مناطق حادثه دیده سیل دو روز گذشته در استان اظهار کرد: در منطقه آوج و آبگرم صدماتی به وجود آمد که اکثرا تمرکز آن به زمین‌های کشاورزی و راه‌ها بود و تعدادی از گوسفندان دامداری‌ها تلف شدند و خوشبختانه تخریب منازل به صورت جدی نبود.
وی در ادامه افزود: در منطقه آبیک برق ۲۳ روستا قطع شده بود و دامداری‌ها، مرغداری‌ها، جایگاه‌های سوخت که در مسیر قزوین- آبیک بودند برق آنها دچار آسیب شد؛ همچنین مسافرینی که از شمال کشور برمی‌گشتند برای سوخت گیری به پمپ بنزین‌ها مراجعه کردند که عامل شلوغی این جایگاه‌ها شد و برق هم برای سوختگیری نبود مردم اذیت شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: در منطقه الموت و رودبار بیشتر به راه‌های روستایی آسیب رسید و برق چندین روستا قطع و تعدادی از پلها تخریب شد؛ تعدادی ماشین را آب با خودش برد که البته توانستیم آنها را پیدا کنیم.
وی ابراز کرد: همچنین در الموت دو نفر که پرورش ماهی داشته اند که یک کارگر تبعه افغانی و یک صاحب این پرورش ماهی بودند که آب جسد آنها را برده بود و یک نفر از این افراد به وسیله اکیپ‌های هلال احمر پیدا شد؛ اما نفر دوم هنوز مفقود است و با همه تلاش‌های صورت گرفته توسط تیم‌های امدادی هنوز نتیجه بخش نبوده است.
۱۶۲۹۰۴۶ این مسئول بیان کرد: مسیر ۴۰ کیلومتری این منطقه را ۳۰ نفر در حال جستجو هستند تا بتوانند با سگ‌های تجسس این نفر دوم را پیدا کنند.
آهنی تصریح کرد: در ساعات اولیه این حادثه امدادرسانی به مصدومین حادثه صورت گرفت و بیشتر نیروهای امدادی استان آماده باش حضور داشتند؛ در این فضا نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره برق، نیروهای جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، آقای استاندار همه وارد شدند و امداد رسانی لازم را انجام دادند.
وی گفت: در شب گذشته(دوشنبه) تمامی مناطقی که برق آنها قطع شده بود با اولویت پمپ بنزین‌ها و مراکز تولیدی رفع مشکل شد و تا امروز راه‌های اصلی باز شده اند و راه‌های فرعی را تا حدودی باز کرده ایم تا پس از این پاکسازی صورت بگیرد و وضعیت در کل استان به روال عادی خود برگشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه ۳۵ خودروی راهسازی برای امدادرسانی حضور داشتند اذعان کرد: صد نفر نیرو از راهسازی و ۶۰ نفر از هلال احمر برای امدادرسانی حضور داشتند؛ همچنین نیروهای انتظامی حضور فعالی داشتند با توجه به اینکه ترافیک سنگینی برای مسافرت در این تعطیلات عیدفطر بود.
وی در پایان عنوان کرد: در برخی از روستاها آب شُرب مشکل پیدا کرد اما وسعت زیادی نداشت که این مشکلات رفع شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان