۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه و امامزاده شاخص استان قزوین
کد خبر: ۴۳۹۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد:

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه و امامزاده شاخص استان قزوین

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه و امامزاده شاخص استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه و امامزاده شاخص استان قزوین
حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص برگزاری طرح نشاط معنوی در تابستان امسال اظهار کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی برای استفاده از اوقاف فراغت در نظر گرفته شده است، تا فرزندان ما از طرح تربیت و تعلیم فاصله نگیرند.
وی در ادامه افزود: تاریخ تبلیغات طرح نشاط معنوی از پنجم تا ۳۱ خردادماه و زمان ثبت نام این طرح تابستانی از تاریخ دهم تا ۲۶ خردادماه ادامه داشته است و کلاس‌ها از ۲۷ خردادماه شروع شده و تا ۱۳ مردادماه ادامه خواهد داشت و اختتامیه این طرح نیز از سیزدهم تا پانزدهم مردادماه می‌باشد.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: مراسم افتتاحیه این طرح در روز اول تابستان است و برنامه‌‎ریزی استانی و شهرستانی این طرح انجام گرفته و جلسات توجیهی با مدیران فرهنگی و قرآنی داشتیم؛ همچنین آماده سازی فضای امامزاده‌ها برای اجرایی شدن طرح نشاط معنوی به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام خانم‌ها و آقایان به صورت مجزا صورت گرفته است ابراز کرد: طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه، ۱۳ امامزاده در قزوین و سه امامزاده در تاکستان و یک بقعه در شهرستان البرز و سه امامزاده در بوئین زهرا با اعزام ۲۰ مبلغ از استان قم اجرایی می‌شود.
این کارشناس فرهنگی بیان کرد: در طرح نشاط معنوی کلاس‌های ورزشی، کامپیوتر و زبان و احکام تدریس خواهد شد، مربیان این طرح افراد آموزش دیده از دانشگاه علوم و معارف دینی هستند که به عنوان مربی آموزش‌های لازم را در استان قم دیده‌اند.
وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از مخاطبین طرح نشاط معنوی تهیه شده است عنوان کرد: با توجه به تلاقی تابستان با ماه مبارک رمضان و آب و هوای مناطق مختلف اردوهای یک روزه در امامزاده‌ها درنظر گرفته شده تا هم حرمت این ماه حفظ شود و هم جنبه آموزشی این برنامه را داشته باشیم.
نوروزی با اشاره به برنامه‌های طرح نشاط معنوی اذعان کرد: برگزاری کلاس‌‎های تصحیح نماز، یادواره و برنامه روایتگری شهدا، غبارروبی از مزار شهدا، برنامه‌های تربیتی و اخلاقی برای والدین و دانش آموزان و تقدیر از برگزیده شدگان از جمله برنامه‌های این طرح می‌باشد.
وی در پایان با اشاره به تعداد افراد ثبت نام شده در این طرح گفت: ۱۷۰۰ نفر در طرح نشاط معنوی ثبت نام کرده اند که ۱۲۰۰ نفر از آنها خانم و ۵۰۰ نفر آقایان هستند.
گفتنی است، آئین افتتاحیه طرح نشاط معنوی اوقاف شهرستان قزوین روز یکشنبه ۳۱ خرداد در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان